OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att lösa IT-relaterade problem och har tidigare erfarenhet av support? Ger du alltid bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll? Då kan det vara dig vi söker till rollen som IT-supporttekniker hos TietoEvry i Örebro! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i januari för att pågå i sex månader, med möjlighet till förlängning för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som IT-supporttekniker hos TietoEvry arbetar du och dina kollegor tillsammans och enskilt för att säkerställa den dagliga driften och ge kunderna den bästa supporten av IT-relaterade frågor. Det är din uppgift att med en hög servicegrad hjälpa kunden på ett professionellt sätt utan att tappa det höga tempo som är i en 1st support. Ingen dag är den andra lik och du kommer stöta på utmaningar varje dag! Det viktigaste är att du alltid ger kunderna högklassig service.
Det kan bland annat innebära:
• mottagning och registrering av ärenden
• felsökning och support via telefon och remote
• uppföljning av eskalerade ärenden
• administration i ärendehanteringssystemet
Användarnas plattform är baserad på Windows 7-10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS Outlook.
Vem är du?
Vi söker dig som har minimum gymnasieutbildning inom IT alternativt annan likvärdig erfarenhet. Du har bred teknisk kompetens och erfarenhet av support. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom service-desk eller från annat arbete inom IT-support.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav samt att du har ett stort IT-intresse och trivs med att ge god service.
För att vara framgångsrik i rollen som IT-supporttekniker hos TietoEvry ser vi gärna att du har erfarenhet av bland annat:
• Active directory
• MS Office Suite
• MS Exchange och Office 365
• Windows 10
• Nätverk
• Linux
Som person bör du vara stresstålig och besitta en god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift. Arbetet som Helpdeskmedarbetare sker i nära kontakt med företagets kunder vilket innebär att egenskaper som servicekänsla och engagemang värdesätts högt. Du har en god pedagogisk förmåga och trivs i rollen som problemlösare. Vidare tar du eget ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är en prestigelös lagspelare. Tjänsten kräver godkänt utdrag ur belastningsregistret!
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02