OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med inkassoärenden och är van vid processen? Är du en serviceinriktad och social? Då är det dig vi söker! Vår kund Intrum söker nu efter en relativt junior inkassohandläggare och erbjuder ett socialt arbete med högt tempo. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Tjänsten innebär att du ansvarar för planeringen av ditt eget arbete och dina arbetsuppgifter kan vara mycket varierande. Arbetet är både administrativt men innefattar även kommunikation med både myndigheter och kunder. Som inkassohandläggare blir du även en del av ett team som tillsammans arbetar för att ge kunderna en högklassig service.
Arbetsuppgifterna består bland annat av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt sätt. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process.
Om dig
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av inkassohantering. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av fakturahantering. Du ska ha goda egenskaper i Office-paketet och har lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som inkassohandläggare ser vi att du är en person med förmågan att prioritera och ta initiativ då arbetet ibland innebär korta ledtider och hastigt uppkomna situationer som ställer krav på detta. Vi tror att du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant, samtidigt som du får rutinuppgifter utförda på ett effektivt sätt. Du har kunden i fokus och en kreativ syn på ditt arbete som gör att du gärna tar initiativ till förbättringar av rutiner. Vi ser också att du har förmåga att bygga goda relationer och har lätt för att skapa ett givande samarbete med både kunder och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så som starkt självledarskap, ansvarstagande, noggrannhet och välutvecklad samarbetsförmåga.
Övrigt
Tjänstgöringsgrad: Heltid som konsult för Lernia
Placeringsort: Sickla
Hur du ansöker
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: adrian.runsten@lernia.se om du har några frågor eller funderingar.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson