OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
På Golvimporten är vi marknadsledande experter på terrazzo, natursten, keramiska golv och andra ytskikt till miljöer med högt slitage. Vi erbjuder en säker, kostnadseffektiv och kvalitativ golventreprenad, inklusive renoverings- och behandlingstjänster, som ger slitstarka, estetiska och tilltalande golv i t ex butiker, matvaruaffärer, bilhallar, flygplatser, resecenter, köpcenter och övrig offentlig miljö. Vårt fokus är att leverera ett helhetskoncept – ”Säljande golv®”, där vi tar ansvar och lämnar omfattande garantier i hela värdekedjan; från leverans av material och golvläggning till dagligt golvunderhåll. Vi erbjuder ett unikt golvbehandlingskoncept TemperSeal® för porösa stengolv som ger golven motståndskraft mot djupsmuts och samtidigt en fantastisk glans. CleanEntrance® Entrézoner är vårt populära entrékoncept med specialtillverkade textila golvplattor och professionella mattrengöringsmaskiner som ger en renare och mer välkomnande entré samt lägre ljudvolym i vältrafikerade miljöer.
Vi har huvudkontor med huvudlager i Borås. För våra kunder är vi dock en rikstäckande partner och finns med vid ett flertal kunders internationella expansion. Idag är vi 15 st anställda inom försäljning, projektledning och administration. I tillägg till detta har vi fasta samarbetspartners inom golvläggning och renovering samt golvbehandling. Golvimporten omsätter i dagsläget ca 100 MSEK.
Läs mer på www.golvimporten.se
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonom kommer du att arbeta med löpande redovisning innefattande bl.a. förberedande av månads- och årsbokslut, med tillhörande analyser, rapporter och dokumentation. I ditt ansvarsområde ingår även bokföring, fakturering och hantering av kund- och leverantörsreskontra, moms/skatt samt lönehantering.
Din profil
Vi söker dig som har gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå. Du har minst några års erfarenhet av en liknande roll, det vill säga du är van vid att arbeta brett med ekonomiska frågor. Utöver detta är du en god administratör och har vana av att arbeta i ett modernt affärssystem.
Du trivs i en roll där du får arbeta operativt med redovisning samt att ha ett helhetsperspektiv. Vidare har du en god analytisk förmåga, är noggrann, flexibel i ditt arbetssätt och initiativtagande.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Ansökningar behandlas löpande så ansök gärna redan idag!
Sista ansökningsdag: 2020-03-06.
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringsansvarig Ninni Svahn på tel.0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.