OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABAS Protect AB är ett privatägt företag som specialiserat sig på områdesskydd. Vi har sedan 1925 servat den nordiska marknaden med säkerhetsprodukter. ABAS fokuserar på kvalitet i varje detalj.
Som Ekonomiassistent hos oss har du ansvar för det löpande arbetet inom ekonomi och administration. Du ansvarar för att dessa funktioner, genom ständig utveckling, effektivisering och optimering, är ett effektivt stöd till hela verksamheten.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter är bl. a:
Kundreskontra inklusive fakturering
Leverantörsreskontra med ordermatchning
In- och utbetalningar
Löpande bokföring och kontering
Lön och sociala avgifter
Intrastatrapportering till SCB
Tjänsten är placerad i Ambjörnarp och du rapporterar till ekonomiansvarig.
Kvalifikationer
Du har ekonomiskt gymnasium eller motsvarande och gärna något års erfarenhet av ekonomiarbete från tillverkande industri. Du är duktig på Excel och har goda övergripande kunskaper i hur affärssystem fungerar. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Garp. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och skrift.
Som person är du ansvarstagande, prestigelös och har ett genuint intresse att alltid leverera med hög kvalitet. Att driva förändring motiverar dig och du försöker alltid effektivisera i den mån det är möjligt. Du har ett organiserat och strukturerat arbetssätt samt en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta på ett företag som kännetecknas av prestigelöshet och korta beslutsvägar. Vi behöver personer med egen drivkraft och med rätt inställning har du har stora möjligheter att påverka din egen och företagets utveckling.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.