OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalskök har utvecklat ett unikt koncept för köksförnyelse på befintlig stomme.
Vi erbjuder våra kunder konsultation och rådgivning i hemmet.
Genom vår tydliga omnikanalsposition befinner sig bolaget i mycket starkt tillväxt. HärjedalsKök genomgår just nu också en omfattande process med att uppdatera ekonomisystem och processer för att ytterligare utveckla bolaget.
I rollen som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontran är du en viktig kugge i att skapa smidiga och robusta flöden där både våra kunder och interna beslutsfattare får snabb och korrekt information.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent ansvarar du, för leverantörsreskontran i några av företagen inom koncernen.
Du ansvarar bland annat för ankomstregistrering samt kontroll, val av kostnadsställe och bokföringen av leverantörsfakturorna är korrekt.
I din roll säkerställer du att fakturorna blir attesterade av rätt personer enligt attestinstruktionen.
Du ansvarar för digitaliseringen av leverantörsfakturor, i första hand e-fakturor, i andra hand pdf fakturor via mail och i tredje hand pappersfakturor som ankommer och arkiveras. Du ska aktivt jobba för att fakturaflödet ska ske via e-fakturor.
Du tar även hand om utåtgående betalningar i enlighet med finanspolicys samt stämmer av leverantörsskulder för att säkerställa att alla räkningar och betalningar redovisas och bokförs.
Vidare är du med och underlättar i betalning av fakturor som betalas genom fakturapåminnelser i kontakt med kund. Slutligen är du även med och tar fram rapporter om status gällande leverantörsskulder.
Övriga ansvarsområden:
o Ansvarig för uppföljning samt kontroll av företagets alla hyresavtal, indexhöjningar, adressändringar och föredelning av lokalkostnader mellan sälj/lev osv.
o Arkivering av alla avtal både digitalt samt fysiskt.
o Uppläggning av nya resultatenheter, kostnadsbärare mm i ekonomisystem samt
o Ansvarig för att information om förändringar kommer till administrationens/fabrikens kännedom.
o Kontroll av samlingsfaktura avseende fordon.
o Samla in och sammanställa kvitton till de digitala betalkorten samt kreditkort.
o Framtagning av vissa underlag till löneavdelningen
o Lägga upp automatkonteringar & attestanter
Kompetenskrav
• Avslutad gymnasial utbildning
• Några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent där du arbetat med leverantörsreskontra
• Goda dator och systemkunskaper
• Grundkunskaper i bokföring och redovisningsprinciper
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Kan börja omgående
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Enelid, Personalansvarig
073-505 26 26
Bertil Jansson, Monteringsansvarig
070 618 77 11
Björn Enelid, Personalansvarig
073-505 26 26
Jonas Holgersson, Säljledare Örebro Län
+46 768 40 09 24
Henrik Zetterlund, Säljledare
0703 - 74 44 13
Björn Enelid, HR-chef
073-505 26 26
Jonas Holgersson, Säljledare Värmland
+46 768 40 09 24