OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta med siffror och service? Som ekonomiassistent arbetar du exempelvis med företagets bokföring, utbetalningar, löner, skatter och underlag för bokslut. I rollen som ekonomiassistent kan arbetsuppgifterna variera beroende på arbetsgivare, i små företag kan arbetsuppgifterna vara mycket breda medan hos den större arbetsgivaren är de ofta mer specialiserade inom specifikt område.
Om kunden
Till våra kunder runt om i Stockholm söker vi dig med relevant bakgrund inom nedan:
•Löpande bokföring
•Kund- och leverantörsreskontran
•Fakturering
•Moms och skatter
•Avstämningar
•Hantering av kassa
•Lönearbete
Personliga egenskaper
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter som nämnda ovan och vi kommer att matcha dig till uppdrag utifrån din kompetens. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Har du arbetat i SAP är detta många gånger meriterande. Dessutom har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och i skrift.
Som person vill vi att du är noggrann, analytisk och ansvarstagande. Du bör också vara positiv, flexibel och samarbetsvillig. För att trivas i rollen som konsult är det viktigt att du har lätt för att ta till dig information och snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Vi erbjuder
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Som anställd hos oss får du möjlighet att ta del av en rad olika förmåner. Alla våra medarbetare erbjuds tillsvidareanställning med fast lön och bonus utan tak men också friskvård och personalbil. Det är också viktigt att du drivs av utveckling och därför erbjuds du som anställd hos oss en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Vi vill ta dig från generalist till specialist, hos oss kan du göra hela resan.
Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.
Välkommen med din ansökan. Du är en viktig del i vårt vinnande lag!
Urval och intervjuer sker löpande.
Om Total Resurs
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom Office och IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 130 medarbetare, varav 60 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT, rekrytering och HR. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa arbetsgivaren för våra anställda såväl som samarbetspartner för kunder.
Läs mer på: www.totalresurs.se
Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Sanna Åhström, 073 522 70 87
sanna.ahstrom@totalresurs.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Olin Hall
Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall
Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson
Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström
Marie Jensen