Vi söker en administrativ assistent till akutkliniken!

Vi söker en administrativ assistent till akutkliniken!

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Är du den som vill vara "spindeln i nätet", tycker om att arbeta strukturerat och är van vid att ta egna initiativ? Då tror vi att du kommer trivas som administrativ assistent på akutkliniken!

Akutkliniken har ungefär 250 anställda och bedriver verksamhet i både Växjö och Ljungby. I Ljungby har vi en akutmottagning och i Växjö finns en akutmottagning och en akutvårdsavdelning. Vi har också en enhet för våra servicevärdar och medicinska sekreterare som är placerade i både Växjö och Ljungby.

På akutkliniken är vi måna om både våra patienter och varandra, för att skapa en så god arbetsmiljö som möjligt och bedriva patientsäker vård. Medarbetarundersökning vi gjort på arbetsplatsen visar att det kollegiala stödet är både välfungerande och viktigt för de som jobbar hos oss.

Nu söker vi en administrativ assistent med placering i Växjö, som kommer arbeta tätt tillsammans med både våra chefer och medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent fungerar du som ett ledningsstöd till vår klinikledning som består av en verksamhetschef och fem avdelningschefer. Runtom klinikledningen finns ett antal stödfunktioner som du också samarbetar med på olika sätt.

I din roll som administrativ assistent till klinikledningen är ditt uppdrag att avlasta cheferna med varierande administrativa uppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att boka möteslokaler och skriva protokoll, beställningar av behörigheter/IT-utrustning och varor/fika, att administrera introduktion och utbildningar för nyanställda och att renskriva och administrera våra rutiner.

Även om arbetet kräver samarbete och kommunikation med klinikledningen och medarbetare, är det viktigt för oss att du också kan arbeta självständigt och tar initiativ.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Har du gått en vidareutbildning inom administration eller liknande är det meriterande, lika så om du har administrativ erfarenhet.

Det allra viktigaste för oss är dock att du som person är rätt för denna tjänst. För att lyckas i rollen behöver du vara en god organisatör som har en förmåga att kunna prioritera, ligga ett steg före och att se vad som behöver göras och planera för kommande behov. Du kan ta eget ansvar och egna initiativ där så behövs, arbetar strukturerat och systematiskt och trivs att arbeta självständigt men även i grupp. Arbetet innefattar många sociala kontakter så vi ser också att du är kommunikativ och är serviceinriktad.

Eftersom akutkliniken är en klinik där det händer mycket och vi ställs inför nya utmaningar varje dag, ser vi också gärna att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och att du trivs i en händelserik miljö.

ÖVRIGT
För denna tjänst tillämpar vi löpande rekrytering och urval.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Sjukhusvård
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2021
  • Ansök senast: 12 januari 2022

Liknande jobb


1 november 2024

31 oktober 2024