Vi söker en administrativ assistent till Lasarettsrehab i Region Kronoberg

Vi söker en administrativ assistent till Lasarettsrehab i Region Kronoberg

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vi som jobbar på Lasarettsrehab är ett engagerat gäng, som bidrar till en god akutsjukvård och rehabilitering på lasaretten i Växjö och Ljungby. Vår vision är "Med engagemang glädje och kompetens skapar vi rehabilitering med hög kvalitet
Hos oss på lasarettsrehab jobbar sekreterare, rehabassistenter, kuratorer, logopeder, dietister, sexolog, arbetsterapeuter och fysioterapeuter.

När du kommer till oss möts du av ett stort gäng engagerade medarbetare. Tillsammans med kollegor i sekreterargruppen utgör du navet för att vår verksamhet skall rulla. Du fyller en mycket viktig funktion hos oss!

Du kommer att jobba mot både Växjö och Ljungby, från din arbetsplats i Växjö,

ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba med många olika uppgifter och lära dig mycket? Hos oss får du både arbeta självständigt och vara en del av en administrativ enhet.

Som administrativ assistent hos oss kommer du att arbeta med vårdadministration kring våra besök men även fungera som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna är breda och omväxlande! Du kommer bland annat att arbeta med fakturahantering, beställningar, mottagning i reception och telefon, statistik och dokumentationsarbete.

Vi ser dig och dina kunskaper inom administration som en viktig del av vår framtid! Vi vill att du som administrativ assistent bidrar med nya tankar och idéer i arbetet med att utveckla Lasarettsrehabs administrativa stöd.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant utbildning för tjänsten, är du utbildad medicinsk sekreterare, hälso- och vård/administratör eller liknande är det klart meriterande.

Erfarenhet eller intresse av att vidareutvecklas inom ekonomi är viktigt då en del av tjänst innebär arbete med fakturor och beställningar. Erfarenhet av ekonomisystem som t ex Raindance är meriterande. Vi ser också gärna att du har kunskap om journalsystemet Cosmic och, självklart, är du van vid Office-paketet.

För att lyckas och trivas i rollen som administrativ assistent är det viktigt att du är flexibel och trivs med breda och varierande arbetsuppgifter. Du behöver ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra. Du har ett professionellt bemötande och god förmåga att skapa kontakt i möten med människor. För att trivas i vår grupp behöver du tycka om variationen i arbetsuppgifter och inte vara främmande för att rycka in där det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Sjukhusvård
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Liknande jobb


1 november 2024

Medicinsk sekreterare, Barn- och ungdomscentrum

Medicinsk sekreterare, Barn- och ungdomscentrum

1 november 2024

1 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

1 november 2024