Vi söker en administrativ VD-assistent till vår kund i Norrköping

Vi söker en administrativ VD-assistent till vår kund i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och hos oss har du möjlighet att ta ditt nästa steg i karriären. Här har du möjlighet att prova på olika uppdrag och knyta nya kontakter i arbetslivet. Just nu söker vi en administrativ VD-assistent för uppdrag inom ledningskommunikation till vår kund i Norrköping. Uppdraget är en del av vår bemanningsverksamhet där du blir anställd hos oss på Lernia och uthyrd som ambulerande tjänsteman till vår kund.

Arbetsuppgifter

Som administrativ VD-assistent stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. Här kommer du arbeta nära bolagets marknads-och kommunikationsavdelning och ledningsgrupp med diverse administrativa arbetsuppgifter.

I tjänsten ingår även att assistera vd genom att förbereda agendan till möten och skriva protokoll, ansvara för dokumentation, samla in information och sammanställa inför styrelsemöten. Du är närvarande vid styrelsemöten och skriver protokoll. Vid behov stöttar du även ledningsgruppen eller avdelningen med att förbereda möten och presentationsmaterial via Powerpoint i text och bild. Du arbetar dagligen i Office-paketet.

Formell kompetens

• Erfarenhet av liknande roll.
• God svenska i såväl tal som skrift.
• Goda färdigheter i Office-paketen, främst Word och PowerPoint.

Personliga egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som VD-assistent trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning, 75%, dagtid kontorstider, Norrköping

Tillträdesdag

Efter överenskommelse

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024