OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort beskrivning av företaget:
Advokatbyrån Divinius arbetar främst med humanjuridik och har kontor i centrala Kristianstad, Lund, Malmö och Helsingborg. Vår huvudsakliga verksamhet är brottmål, familjerätt, socialrätt samt utlänningsrätt. I dagsläget är vi två advokater, en biträdande jurist samt en paralegal som bemannar kontoren.
Beskrivning av kvalifikationer:
Du har erfarenhet av administrativt arbete. Gärna som advokatsekreterare eller medicinsk sekreterare. Det är viktigt att du har intresse för byråns verksamhetsområden och brinner för att hjälpa människor.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Vi söker dig som förhoppningsvis har grundläggande juridiska kunskaper, har god analytisk förmåga och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi utgår ifrån att du både är resultatinriktad och drivande samt att du är intresserad av att vara med och påverka din arbetsplats för en spännande framtid. Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande arbete hos en arbetsgivare med högt i tak, god stämning och trevliga kollegor.
Det krävs att du är strukturerad, ansvarsfull och serviceinriktad då arbetet går ut på att bland annat tillhandahålla service till både medarbetare och klienter. Du kommer att vara spindeln i nätet och ansvara för att verksamheten fungerar och vara en allt-i-allo på vårt kontor.
Det är meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska.
Anställningen avser en heltidstjänst och kommer inledas med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tjänstgöringsort är Kristianstad.
Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar (CV, personligt brev, examensbevis samt relevanta betyg och intyg) till rekrytering@divinius.se. Urval sker löpande.