Vi söker en administratör för deltidsarbete på Trafikkontoret i Stockholm

Vi söker en administratör för deltidsarbete på Trafikkontoret i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du student eller söker ett extrajobb vid sidan av annan sysselsättning? Vi letar nu efter en engagerad och serviceinriktad administratör för ett spännande deltidsuppdrag på Trafikkontoret i Stockholm.

Omfattning: Deltid, cirka 10 timmar per vecka
Start: Januari 2025
Längd: 6 månader

Du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta för myndigheten. Inledningsvis krävs det att du är på plats men därefter fungerar det att arbeta på distans.

Om tjänsten
I rollen som administratör på Trafikkontoret ansvarar du för fakturafrågor och hanteringen av allt från registrering av inkomna ärenden och remisser till återbetalningar samt trafikskadehanteringar. Du svarar på kunders och medborgares frågor i olika ärenden både via telefon och e-post. I rollen ingår även bevakning av tillstånd och samverkan med olika enheter och avdelningar. Du kartlägger, dokumenterar och utvecklar processer samt arbetar med ständiga förbättringar och effektiviseringar av den administrativa gruppens arbetsuppgifter.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:

• Fullständig gymnasieutbildning
• Aktuell erfarenhet av att ha arbetat som administratör
• Några års arbetslivserfarenhet inom, för tjänsten, relevant område, där samarbete, servicekänsla och samverkan utgjort en viktig del
• Erfarenhet av ekonomisystem och faktureringsarbete
• Mycket god digital vana samt god vana av att arbeta med Officepaketets olika program, i synnerhet Excel
• Ha förmågan att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Intresse av trafikskadefrågor och viljan att utvecklas inom området.
Det är även meriterande om du har arbetat som försäkringsutredare,

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är lugn, stabil och är van vid att ha flera ärenden i gång samtidigt. Du har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du anpassar dig enkelt till förändrade omständigheter och ser möjligheter i detta. Eftersom arbetet innebär kontakt med såväl medborgare, tillståndsinnehavare, försäkringsbolag, interna avdelningar och andra förvaltningar är det av stor vikt att du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Att vara serviceinriktad kommer naturligt för dig och du har intresse, vilja och förmåga till att hjälpa andra, där du gör ditt yttersta för att leverera lösningar.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2024
  • Ansök senast: 11 januari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024