OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som gillar att leverera god service samtidigt som du trivs med att ha en god variation i ditt arbete?
Läs då vidare och sök tjänsten via länken!
Vi erbjuder
-Ett öppet arbetsklimat med stark laganda där vi stöttar varandra och har kul tillsammans
-Möjlighet att kunna jobba lokalt eller på flera orter
-Kollektivavtal, personalrabatter och friskvårdsbidrag tar du med enkelhet del av genom vår förmånsportal Elajo4U
-Bred kunskap inom bolaget med fokus på teknikutveckling
-En gemenskap och ett starkt affärsmannaskap
Om tjänsten
I rollen som administratör kommer du att vara en viktig del av vår verksamhet och ett stort stöd för verksamhetens chefer och medarbetare. Vi värdesätter därför en stor ansvarskänsla och att du förstår vikten av, och har känsla för, att skapa goda kontakter samt att samverka i team.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:
-Hantering serviceavtal
-Kund- och leverantörsfakturor
-Kontroll av tidsregistrering
-Registrera data och vara behjälplig i affärssystem
-Personaladministration
-Vara ett administrativt stöd till kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöansvarig (KMA)
-Ta emot besökare till kontoret
-Övrigt förekommande administration såsom hantering av bilregister samt beställning av kontorsmaterial och arbetskläder
Du kommer att vara en viktig länk mellan medarbetare, enhet och affärsstöd och få möjlighet till att medverka i en fortsatt effektivisering och strukturering av processer och arbetssätt. Självklart kommer vikariatet att inledas med en introduktion.
Då vår nuvarande administratör går på tjänstledighet till den 31 januari 2021 behöver vi någon som kan gå in som vikarie med start omgående. Möjligheten finns att tjänsten övergår till tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgraden kommer att bli mellan 75-100% för denna tjänst.
Bakgrund och Kompetenser
Vi söker dig med:
-Fullgjord gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, administration eller service
-Minst två års tidigare erfarenhet från en roll som administratör
-God förståelse för ekonomi, meriterande med erfarenhet av ekonomiadministration
-Mycket god dator- och systemvana
-Flytande kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
Vi ser att ett strukturerat arbetssätt, präglat av noggrannhet och organisatorisk förmåga, är nödvändiga kompetenser, liksom lyhördhet för verksamhetens behov. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du även har en god förmåga att planera ditt arbete och att du är positiv med en hög social kompetens.
Elajo värdesätter
Inom Elajo värdesätter vi att din personlighet stämmer överens med vår värdegrund, där våra värdeord är Engagemang, Utveckling och Öppenhet.
Vi värdesätter även en rimlig balans mellan arbete-, privat- och familjeliv.
Vi eftersträvar en jämställd personalgrupp där mångfald råder. Det innebär för oss att alla medarbetare ska ha lika möjligheter och att olikheter ska finnas representerade, erkända och bejakade inom organisationen.
Om Elajo
Elajo är ett av Sveriges ledande el-, mekanik- och energiteknikföretag med ca 900 medarbetare och en omsättning på ca 900 miljoner. Företaget finns representerat på ett 40-tal orter och kan därför kombinera det stora företagets resurser med det lokala företagets flexibilitet och närvaro. Genom vår samlade kompetens kan vi leverera såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom våra verksamhetsområden El & Energiteknik, Mekanik och Elajo Technology Solutions.
Ansökan
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt där sista ansökningsdag är 2020-05-21. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
-Annika Nordh Administratörsansvarig på telefon 0491-76 73 52
-Martin Eriksson HR-partner telefon 0491-76 76 54
Vi har i dagsläget ej möjlighet att ta emot ansökningar per e-post utan hänvisar alla kandidater till att söka via den angivna länken.
Välkommen med din ansökan!
Inför denna rekrytering har Elajo tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt all kontakt med mediesäljare, rekryteringsbolag och liknande aktörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Stefan Fritz
036-34 91 55