OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Med en central placering i organisationen får du inblick i alla delar av Kronofogdens verksamhet och möjlighet att bidra i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag.
Du arbetar nära ledningsgruppen och kommer att vara med där det händer i en myndighet med starkt förändringsfokus.
Arbetsuppgifter
Som administratör ger du stöd till en eller flera av våra avdelningsdirektörer.
Arbetsuppgifterna spänner över hela det administrativa området och ingriper bl.a. mötesbokningar, beställningar, resebokningar, fakturagranskning, diarieföring och bevakning av myndighetsbrevlådan. Du tar fram dagordningar och för protokoll vid behov.
I rollen ingår även att uppdatera intranätet när det gäller information till medarbetare och chefer.
Du tillhör stabsenheten och arbetar tillsammans med övriga administratörer. Ni arbetar tillsammans, stödjer varandra och kan täcka upp för varandra vid behov. Du behöver ligga steget före och gillar att växla mellan enklare och mer komplexa uppgifter. Kontaktytorna är många och du kommer både arbeta med andra och självständigt
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- en avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning
- minst tre års erfarenhet av brett administrativt chefsstöd inom statlig verksamhet
- goda kunskaper i Officepaketet
- mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
- goda kunskaper i engelska
Du har personliga egenskaper som innebär att du är flexibel och har förmåga att se behov och agera handlingskraftigt i en snabbrörlig verksamhet som kräver snabba och effektiva leveranser. Du har en utpräglad kvalitets- och servicekänsla och är analytisk, noggrann och prestigelös. Du har god förmåga att samarbeta och har lätt för att kommunicera både internt och externt.
Det är meriterande är om du har arbetat med fakturahantering, gärna i UBW. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med diarieföring.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som administratör med placeringsort Sundbyberg. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13