Vi söker en affärsdriven verksamhetsingenjör!

Vi söker en affärsdriven verksamhetsingenjör!

Arbetsbeskrivning

Dräger tillverkar produkter för medicin- och säkerhetsteknik. Våra produkter och tjänster hjälper till att skydda och rädda liv på sjukhus, inom räddningstjänsten, i myndigheter och i industrier runt om i världen. Dräger är familjeägt och grundades i Lübeck, Tyskland 1889. Under de senaste fem generationerna har Dräger utvecklats till ett globalt, börsnoterat företag med över 16 000 anställda över hela världen. Företaget finns representerat i över 190 länder och omsatte 2022 3 miljarder euro. Dräger-tekniken används över hela världen. Vi är verksamma i ett 50-tal länder med egna försäljnings- och serviceföretag lokalt där våra kunder befinner sig.
För att fortsätta att utveckla vår lönsamma tillväxt i Norden behöver vi nu utöka vår verksamhet inom det område som vi kallar för ServiceS. Där ingår förutom ny-installation av medicinteknisk utrustning ute hos våra kunder (oftast sjukhus i hela Skandinavien) också det underhåll som våra duktiga Servicetekniker gör ute på våra kunders installerade maskiner och utrustning. Utöver detta är en viktig del av vårt kunderbjudande att utbilda sjukhusens egna medicintekniska avdelningar och klinisk vårdpersonal på våra produkter och handhavande av dessa, vi kallar detta för Academy. Vi vill att våra kunder skall se oss som sin Specialist inom akutvård.
Därför söker vi nu en Affärsdriven verksamhetsingenjör (ServiceS Engineer).
Om tjänsten
I den här rollen kommer du att tillhandahålla strukturerad expertis inom ServiceS produktområde, framförallt till säljare och produktägare i anbudsprocessen. Du kommer att samla in, sammanställa och tillhandahålla serviceexpertis såsom;
Vilken typ av service som är kopplad till tillämpliga produkter, vilket serviceintervall som gäller, info om garantier samt svarstid på dessa tjänster.
Tillsammans med säljare och produktägare kommer du sedan att definiera anbudspresentationen kring de individuella kundbehoven, det optimala Dräger-erbjudandet och den lämpliga försäljningsstrategin. Helt enkelt ge input till de kritiska skillnaderna i anbudet som påverkar kundens beslut att välja oss.
I vårt interna arbete kommer du också utbilda säljare och ge information om kundernas krav/behov, konkurrentaktiviteter för att hjälpa till att optimera försäljning och kundnöjdhet och för att säkerställa säljkårens effektivitet, samt utveckla servicetjänster och verktyg för att optimera processer och minska administrationen. Det kommer också att ligga i ditt uppdrag att ge input till Servicechef för prissättning av våra service och utbildningstjänster samt hantera introduktion av nya ServiceS-produkter när dess kommer fån koncernens R&D-funktion i Lübeck. En viktig del av det arbetet är att granska och verifiera dokumentationsreleaser relaterade till ServiceS-produkter för så att dessa är noggranna, fullständiga och praktiskt tillämpbara.
För att kunna skapa kundvärde inom Academy kommer du bl a att hantera och underhålla utbildningar i vårt globala utbildningssystem och samordna scheman och utbildningar med utbildare från Service, product management, Sales och Global Academy för att prognostisera kapacitetsbehov från lokal service och PM-organisation. Du kommer också att vara en viktig del av lansering av globala eLearnings till våra lokala kunder där så är tillämpligt.

Om dig
Du har ganska nyss tagit examen eller till och med gör det nu till sommaren. Relevant utbildningsbakgrund för denna roll är ingenjör inom industriell ekonomi gärna med fokus på projektledning, men medicinteknik eller maskinteknik kan också fungera bra. Vi tror att du har hunnit skaffa dig lite erfarenhet inom relevanta områden på något sätt, antingen innan eller under studierna.
Du kommer att arbeta med frihet under ansvar och har stora möjligheter att planera dina arbetsdagar. För att lyckas i rollen, behöver du vara initiativtagande och både förutse problem och lösa dem när du identifierar dem. Vidare är du kommunikativ och förmedlar information på ett tydligt och enkelt sätt, på både svenska och engelska. Att bygga tillit är i hjärtat av våra värderingar, därför är det också en viktig egenskap att lita på andra samtidigt som man lever upp till andras förtroende.
Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Vi kommer att ge dig en gedigen onboarding, som innefattar utbildning inom alla de områden där du kommer att vara verksam. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med en provanställning om 6 månader.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dräger Sverige AB KISTA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 20 maj 2023

Postadress

Borgarfjordsgatan 13B
KISTA, 16440

Liknande jobb


17 december 2024

17 december 2024