OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
Upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen och är ett härligt gäng. Vi kommer vara en arbetsgrupp på tio personer, 1 chef, 1 inköpare och 8 upphandlare, som har ett nära och gott samarbete med varandra. Vi behöver förstärka vår upphandlingsenhet och söker därför en engagerad inköpare. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av framåtanda, generositet och prestigelöshet. Just nu genomförs en stor förändringsresa med bland annat kategoribaserat arbetssätt och införande av e-handel. Denna förändringsresa fortgår och vi ger dig möjlighet att medverka och utveckla processerna inom inköp och upphandling. Karlskoga kommun agerar idag inköpscentral åt grannkommunerna Degerfors och Storfors. Karlskoga kommun kommer troligtvis även få nya samarbetspartner inom kort.
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpare arbetar du med operativt inköp. Det innebär bl.a. att genomföra avrop från ramavtal samt upphandlingar under direktupphandlingsgränsen enligt gällande lagar, beslut, rutiner och instruktioner. Inköparen kommer även att ansvara för första linjens support i inköpsfrågor till förvaltningarna. Vidare kommer inköparen även att stötta enheten i olika administrativa ärenden exempelvis inom e-handel och avtalsförvaltning.
KVALIFIKATIONER
Du har examen från gymnasium med inriktning mot ekonomi, inköp, natur, teknik/IT, samhällskunskap eller motsvarande.
Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Du har goda kunskaper i MS Office.
Som inköpare krävs det att du har gott omdöme, är serviceinriktad och duktigt på att prioritera. Arbetet utförs ofta i samverkan med andra kollegor och du ska vara bra på att samarbeta samt tycka om att arbeta i team. Det krävs även att du kan arbeta självständigt där du är resultatinriktad, uthållig, kvalitetsmedveten och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt under tidspress. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Meriterande är:
• Eftergymnasial utbildning med kommersiell inriktning
• Arbetserfarenhet av inköps- eller upphandlingsuppgifter från privat eller offentlig sektor
• Kunskap och arbetserfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Arbetserfarenhet från kommunal verksamhet
• Arbetserfarenhet från Proceedo eller motsvarande e-handelssystem
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.