OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpare arbetar du med operativt inköp. Det innebär bl.a. att genomföra avrop från ramavtal samt upphandlingar under direktupphandlingsgränsen enligt gällande lagar, beslut, rutiner och instruktioner. Inköparen kommer även att ansvara för första linjens support i inköpsfrågor till förvaltningarna. Vidare kommer inköparen även att stötta enheten i olika administrativa ärenden exempelvis inom e-handel och avtalsförvaltning.
KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/juridik/annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet.
Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Du har goda kunskaper i MS Office.
Som inköpare krävs det att du har gott omdöme, är serviceinriktad och duktigt på att prioritera. Arbetet utförs ofta i samverkan med andra kollegor och du ska vara bra på att samarbeta samt tycka om att arbeta i team. Det krävs även att du kan arbeta självständigt där du är resultatinriktad, uthållig, kvalitetsmedveten och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt under tidspress. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Meriterande är:
• Arbetserfarenhet av inköps- eller upphandlingsuppgifter från privat eller offentlig sektor
• Kunskap och arbetserfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Arbetserfarenhet från kommunal verksamhet
• Arbetserfarenhet från Proceedo eller motsvarande e-handelssystem
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.