OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sortiment & inköp arbetar med att skapa ett attraktivt sortiment till våra butiker varav det lokala sortimentet är en viktig del för att skapa unikitet på respektive butiks marknad. Lokalt sortiment har under de senaste åren blivit allt viktigare för våra kunder och butiker. Lokalt är även ett av områdena inom ICAs hållbarhetsarbete För en god morgondag. Som ansvarig för lokala leverantörer stöttar man butiker i att göra långsiktiga satsningar på lokalt, möjliggör för mindre producenter att göra affärer med butik samt stöttar kategoriorganisationen i det centrala lokala erbjudandet.
Arbetsuppgifter
Arbete genomförs självständig men med många kontaktytor inom ICA, LRF och andra samarbetspartners. Det krävs att du har förmågan att driva projekt mot butik och skapa förtroende för ditt område. Det finns ett antal grundstenar inom tjänsten men det finns samtidigt en stor möjlighet att sätta sin egen prägel.
Huvudfokus ligger på att stötta butikerna att göra en långsiktig satsning på lokalt som är både effektiv och lönsam, för att på sikt kunna bidra till ökad försörjningstrygghet för svenska livsmedel. Satsningen görs även inom ramen för ICA och LRF samarbetet där det är ett initiativ sedan flera år tillbaka.
För att möjliggöra för mindre producenter och butiker att göra affärer med varandra har Orderportalen tagits fram. I tjänsten är man ansvarig både för löpande drift och utveckling. Du agerar även som bollplank för mindre producenter i hur de kan utöka sin affär med butik och ICA centralt.
Utöver detta ska man även stötta kategoriorganisationen inom alla matkategorier på Sortiment & Inköp i att erbjuda butikerna ett attraktivt lokalt/regionalt sortiment.
Du förväntas vara den som rapporterar såväl externt som internt till våra intressenter vid frågor om lokala leverantörer och samarbeten med koppling till detta.
Du förväntas även driva gemensamma frågor samt ta ansvar för avdelningens ISO-arbete.
Profil
Det krävs att du har en stor förståelse för vad som driver försäljning i butik och det krävs att du har tidigare erfarenhet av att jobba nära butik. Rollen som ansvarig för lokala leverantörer ställer krav på att du är lösningsorienterad, flexibel och uttrycker dig väl i tal och skrift. Detta då tjänsten innebär samarbete och kontakt både internt och externt. Du har högskoleutbildning inom företagsekonomi, projektledning eller liknande, alternativt motsvarande kunskap via erfarenhet.
Som person är du inflytelserik, har lätt att knyta kontakter och ska kunna presentera och rapportera projektets framåtskridande efter önskemål. Som person har du ett engagemang utöver det vanliga samt en förmåga att bygga förtroende inom samtliga tre delområden som tjänsten inrymmer.
Anställningsform
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig längst till 2021-12-31
Placeringsort
Solna
Tillträde
Efter överenskommelse
Kontaktinformation
Frågor om tjänsten besvaras av Fredrik Klein (fredrik.klein@ica.se) och Gisela Pinto (gisela.pinto@ica.se)
Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan dock senast 2020-11-20!
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.