OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att barn, unga och vuxna som hamnat i en utsatt situation får ett rättssäkert stöd från samhället? Gillar du att jobba nära de politiska beslutsfattarna? Sök i så fall jobbet som sekreterare i individutskottet i socialförvaltningen Sydväst!
Här får du jobba i ett tryggt och kompetent team och du har stöd av både förvaltningsjurist och administratör. Tjänsten är placerad på avdelningen för stab och kommunikation på Zirkongatan 7 i ett nybyggt kontor där vi arbetar aktivitetsbaserat.
I den senaste arbetsmiljöuppföljningen beskriver medarbetarna på avdelningen att ledarskapet präglas av tillit och tydlighet, och på avdelningen värnar vi en hållbar arbetsmiljö samtidigt som vi har ett tydligt fokus på uppdraget och dem vi är till för.
Arbetsuppgifter
• Sekreterare i socialnämndens individutskott som innebär att du ansvarar för arbetet med underlag och handlingar, kallelser, dagordningar, protokoll, samt ärendeberedning inför möten med individutskotten.
• Stöd till förvaltningen i juridiska frågor.
• En av förvaltningens fyra dataskyddskontakter.
• Tjänsten kan även omfatta vissa utredningsuppdrag.
• Utöver rollen som utskottssekreterare kommer du att vara backup för nämndsekreterare.
KVALIFIKATIONER
• Du ska vara högskoleutbildad med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Du ska ha dokumenterade kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt, socialtjänstlagen, offentlighet och sekretess samt dataskyddsförordningen.
• Du ska vara van att arbeta med digitala verktyg inom IT.
• Det är meriterande om du har erfarenhet som sekreterare.
• Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal eller offentlig förvaltning.
• Det är meriterande om du har erfarenhet som utskott- eller nämndsekreterare inom socialnämndens verksamheter.
• Det är meriterande om du har jobbat i politiskt styrd organisation och med förtroendevalda
Jobbet som utskottssekreterare kräver att du är ansvarsfull, samarbetsinriktad och analytisk.