OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 240 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dem är Naturvårdsenheten som utfärdar tillstånd och dispenser och bedriver tillsyn. Vi förvaltar våra rovdjursstammar, skyddar och förvaltar värdefull natur och statens leder i fjällen. Naturvårdsenheten består av drygt 50 medarbetare. Utöver enhetschef finns en biträdande enhetschef samt två funktionschefer med verksamhets- och personalansvar. Ärendegruppen är placerad under enhetschefen.
Arbetsuppgifter
Ärendegruppen handlägger tillstånd- och dispensärenden rörande skyddade naturområden, terrängkörning, artskydd, biotopskydd samt andra naturvårdsärenden kopplade till miljöbalken. I arbetet ingår även att besvara remisser, främst interna, då andra enheters ärenden ofta berör naturvårdsfrågorna.
I denna roll kommer tyngdpunkten att ligga på terrängkörningsärenden, men även andra ärendetyper är aktuella. Arbetet innebär samverkan med företrädare för olika kompetensområden och intressen, internt och externt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig utbildning, exempelvis inom naturvård, miljöjuridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av ärendehandläggning på myndighet, kunskap om miljö- och terrängkörningslagstiftning liksom rennäringslagstiftning samt GIS (geografiska informationssystem) är meriterande. Då arbetet innebär resor är körkort för personbil ett krav.
Som person är du strukturerad, noggrann och mån om att ditt arbete ska hålla god kvalitet. Du har förmågan att lyfta blicken och se ditt bidrag till helheten. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer, i ditt bemötande av människor är du trygg i dig själv, lugn och pedagogisk. Du är självständig, drivande och tar ansvar men du är också en god lagspelare som gillar att samarbeta med andra. Du har mycket god förmåga att planera och prioritera ditt arbete och du arbetar effektivt även under arbetsintensiva perioder eller när förutsättningarna snabbt förändras. Du kommer till beslut i dina bedömningar och du har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift. Du är intresserad av att arbeta med och lära dig nya IT-system. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Övrigt
Anställningsform: Visstidsanställning ett år, med eventuell förlängning.
Omfattning: 100 %.
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 maj 2020.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter: www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23