Vi söker en AV- Presale Tekniker!

Vi söker en AV- Presale Tekniker!

Arbetsbeskrivning

Vår drivkraft är att ha kunden i fokus och guida våra kunder in i framtidens arbetsplats. Drivkraften lockar inte bara duktiga medarbetare, utan också ambitiösa kunder och de största leverantörerna i branschen. Nu söker vi en ny medarbetare som vill jobba i inspirerande lokaler, med trevliga kollegor och på ett bolag som blivit Great Place to Work-certifierade flera år i rad! I den här tjänsten kommer du att hjälpa våra kunder med de tekniska lösningarna vi tillhandahåller, med fokus på AV inom konferens- och mötesteknik.

Om rollen

I rollen som AV- Presale Tekniker kommer du att hjälpa säljare och kunder att ta fram rätt AV-lösning för just deras behov. Vi utrustar konferensrum, hörsalar, loungeytor etc. med ljud, video och bildlösningar. Du kommer göra besiktningar på plats hos våra kunder ensam eller tillsammans med ansvarig säljare och därefter ta fram ett underlag med priser och produkter som täcker kundens behov. När affären är klar kommer du även att ta fram installationsunderlag samt agera stöttepelare för installatörerna på plats ute hos kunden.

Dina primära arbetsuppgifter är att

- Vara med på kundmöten

- Utföra besiktning på plats hos kund

- Ta fram produkt-, lösning- och offerförslag till säljavdelningen

- Stötta säljare i säljcase, kundbesök och upphandlingar

- Stötta installationstekniker med teknisk kompetens

- Ta fram dokumentation, kopplingsschema, lathundar etc.

- Vara behjälplig på plats vid vissa installationer om det krävs



Din profil

Vi söker dig som har en hög teknisk kompetens inom AV (ljud, bild och video). Du har en säljande approach och har lätt för att hantera olika personlighetstyper. För att axla rollen som AV- Presale Tekniker behöver du ha

- Erfarenhet inom branschen (minst 5 år)

- B-körkort

- Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i så väl tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kund

Meriterande

- Styrsystemkunskap (Neets, Crestron, QSC)

- Drawio (Ritningsprogram)



Personliga egenskaper

För att lyckas väl i rollen krävs en hög social kompetens och en positiv grundsyn. Som person är du självgående, driven, ansvarstagande och har ett stort kundfokus! Du behöver trivas i en roll med högt tempo och att ha många bollar i luften. Du vet vad som krävs för att lyckas och brinner för att vårda och utveckla dina kundrelationer. Vi söker dig som har ett estetiskt sinne och en hög teknisk kompetens eftersom du behöver kunna förklara och förmedla våra tekniska lösningar ut mot kund.



Vad kan vi erbjuda dig?

Hos Office Management och affärsområdet Meeting Technology erbjuds du ett Team med fantastiska kollegor där alla hjälper alla och försöker dela kunskap mellan varandra. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant vad gäller teknikutveckling och erbjuder löpande utbildningar för att vara ”up to date” med det senaste inom branschen.

- Du erbjuds ett coachande ledarskap med närvarande chefer

- Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget

- För oss är ditt välmående viktigt! Vi erbjuder en timmes träning på arbetstid varje vecka och en god balans mellan arbetstid och fritid

- Möjlighet till tjänstebil efter 6 månader

- Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2020, 2021 och 2022

- O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag och förmånsportalen Benify



Om oss

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.100 MSEK år 2021 och har kontor i Stockholm, Oslo, Uppsala, Tammerfors, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Kramfors, Helsingborg, Linköping och Luleå. www.officemanagement.se (http://www.officemanagement.se)



Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning



Har du frågor om tjänsten slår du en signal till Isabelle Rosenqvist, Service Manager, Meeting Technology på 010-8584701.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg

Sara Bengtsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Skalholtsgatan 6-8, Kista
None

Postadress

Skalholtsgatan 6-8
Kista, 16422

Liknande jobb


28 november 2023

Produktutvecklare till Töcksfors

Produktutvecklare till Töcksfors

6 september 2023

Technical Writer

Technical Writer

3 juli 2023

Teknikinformatör

Teknikinformatör

10 maj 2023