Vi söker en avdelningschef

Vi söker en avdelningschef

Arbetsbeskrivning

Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse samt konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Myndigheten är organiserad i tre avdelningar och vi söker nu en avdelningschef till avdelningen för administration och verksamhetsstöd. Avdelningens elva medarbetare arbetar inom olika områden, så som ekonomi, lön, HR, IT, arkiv, registratur och kommunikation.
Om tjänsten
Vi söker dig som är en erfaren chef som kan leda, utveckla, samordna, följa upp och utvärdera avdelningens olika arbetsuppgifter tillsammans med dina medarbetare. Som avdelningschef har du personal- och budgetansvar och du bidrar aktivt till utvecklingen av myndigheten och ingår i myndighetens ledningsgrupp och i strategiskt råd. Du ansvarar för att myndighetens processer, arbetssätt och rutiner är effektiva och rättssäkra. Du ansvarar även för myndighetens informationssäkerhetsarbete och är sekreterare i Pär Ganneviks stiftelse.
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Minst fem års dokumenterad chefserfarenhet i offentlig verksamhet.
· Mycket god kunskap om statsförvaltning.
· Chefserfarenhet av att leda och utveckla flera av de områden som ingår i avdelningen.
· Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
· Erfarenhet av budgetplanering och -uppföljning.
· Goda kunskaper i Officepaketet, specifikt Word och Excel.
· Minst tre års högskoleutbildning eller motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du har:
· Kunskap om och erfarenhet av upphandling.
· Kunskap om kultur- och konstnärspolitiska frågor och konstnärers villkor.
· Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete.
· Erfarenhet av jämställdhets- och mångfaldsarbete.
Personliga egenskaper
Vi ser att vår blivande avdelningschef är trygg i rollen som chef. Du leder med tillit och bejakar medarbetares olika styrkor och drivkrafter. En av dina främsta styrkor är förmågan att utveckla avdelningen utifrån myndighetens uppdrag ur ett helhetsperspektiv och hitta en tydlig strategisk riktning. Du ska kunna ställa om och anpassa dig till eventuella förändringar.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är tills vidare på 100% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Likabehandlingsarbetet är viktigt för oss på Konstnärsnämnden och vi välkomnar olika erfarenheter som kan tillföra flera perspektiv.
I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 25 april 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
I slutet av rekryteringsprocessen kommer myndigheten att genomföra personlighets- och färdighetstester.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet under regeringen som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt konstnärligt utbyte samt analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar cirka 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta direktör Anna Söderbäck på tel. 08-506 550 80, eller via mejl till anna.soderback@konstnarsnamnden.se, fackliga företrädare är för SACO Marlene Karlén, tel. 08-506 550 57 eller via mejl till marlene.karlen@konstnarsnamnden.se. och för OFR Anneli Strömqvist, tel. 08-506 550 70 eller via mejl till anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för administration och verksamhetsstöd Åsa Finnström
08-506 550 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONSTNÄRSNÄMNDEN STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Besöksadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM

Postadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM, 11853

Liknande jobb


Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024