Vi söker en Back Office-medarbetare till Oberon Family Office!

Vi söker en Back Office-medarbetare till Oberon Family Office!

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi till vår kund Oberon Family Office en Back Office-medarbetare med stort intresse för finans och som vill få en möjlighet att utveckla sig mer inom ekonomi. Här kommer du in i ett bolag med bra dynamik och ett härligt team som verkligen hjälps åt.

I rollen så kommer du ingå i ett team på 10 personer som tillsammans arbetar för att säkerställa bästa service till kunderna. Du kommer i denna roll att vara en viktig del i kedjan och vara spindeln i nätet. I denna roll så kommer du att arbeta med både Back Office- och ekonomiuppgifter samt administration. Du kommer även att stötta Front Office med affärer vid behov.

Arbetsuppgifter i rollen:

- Bokföring, redovisning och administration
- Compliance-administration
- Administrera och övervaka kassakonton, lån, banknotor, valutatransaktioner och loggböcker
- Transaktionsrapporter till FI
- Rapporter, avtal och dokumentation till kunder
- AML-övervakning
- Fakturering


Kvalifikationer och egenskaper
För att vara framgångsrik i den här tjänsten så ser vi att du är en team player, prestigelös och har en vilja att utvecklas. Du ska gilla variationen som denna roll kommer att innebära och tycka att det är kul att få möjligheten att arbeta brett. Du bör gilla att arbeta i en organisation där man hjälps åt och ställer upp för varandra samt får vara delaktig i hela verksamheten.

Du bör vara van att arbeta i Excel och det är meriterande med erfarenhet av Fortnox. Du är bekväm med att utrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift. Som person är du positiv och flexibel med en lösningsorienterad inställning. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv och självgående. Du ska också vara samarbetsvillig och gilla att arbeta i grupp. Vi ser även att du har ett intresse för administration och finans.

Oberon erbjuder en fantastisk arbetsmiljö där gruppen jobbar nära som en familj och skapar en trygghet för varandra. Det sprids glädje, passion, personlighet, professionalitet och gemenskap.

Om företaget
Oberon är ett oberoende family office för privata samt institutionella kunder, och är ledande i Norden för sitt koncept med förvaltning, bokföring och övriga service-tjänster. Baserat på många års erfarenhet vad gäller att förvalta förtroendet från några av de mest prestigefulla UHNW-familjerna i Europa, besitter Oberon en unik kunskap om att bygga och föra vidare förmögenheter till kommande generationer.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Oberon Family Office med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Persson på emma.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-EP1
Ekonomi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Liknande jobb