OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbet! Degerfors kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare och ska erbjuda goda förutsättningar för medarbetarna att känna trivsel, arbetsglädje, yrkesstolthet och engagemang.
Biståndsgruppen i Degerfors består idag av 4 handläggare på heltid samt en timanställning. En personal har samordningsansvar på 50 %. Gruppen ingår i enheten IFO ( individ och familjeomsorgen) på socialtjänsten med samma enhetschef. Enheten är till stora delar lokaliserade i samma hus men olika våningar vilket medför nära till samverkan med andra professioner inom enheten.
ARBETSUPPGIFTER
De grundläggande arbetsuppgifterna som biståndshandläggare är handläggning, utredning och beslutsfattande enligt SOL (Socialtjänstlagen) samt LSS (Lagen om stöd och service) . Som biståndshandläggare hos oss fokuserar du på utredningsarbetet och mötet med individen. Vid sidan av de ordinarie handläggningsuppgifterna deltar biståndshandläggarna i utveckling av rutiner som behövs för verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har socionomexamen. Erfarenhet av biståndsbedömning enligt LSS och SOL är meriterande.
Vi tror att du har lätt för att samarbeta med kollegor och med interna och externa aktörer.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat med biståndshandläggning i någon form tidigare.
ÖVRIGT
Degerfors kommun använder sig av Offentliga jobb. Ansökningar som kommer via mail kommer inte vara med i urvalsprocessen.
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare för den här tjänsten.