OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Evolution Commerce är ett fristående svenskt bolag inom Total Specific Solutions, en koncern med huvudkontor i Holland. I koncernen finns ett stort antal systerbolag, med verksamhet i många vertikaler över hela Europa.
Evolution Commerce utvecklar affärssystemet Harmoney, som skapats från grunden för retailbranschen. Våra kunder är några av de ledande varumärkena i Norden, med verksamhet både online och i butik. Harmoney har stöd för alla processer inom handel och används av kunder med verksamhet och försäljning över hela världen. Läs mer på evolutioncommerce.se
Total Specific Solutions (TSS)
Total Specific Solutions is a leading European provider of IT business solutions and consists of independent business units that deliver products and services to their specific vertical market segments. This market expertise is based on decades of experience. TSS is active in the verticals healthcare, local and central government, financial and legal services, accountancy, agriculture, automotive, construction, education, hospitality, manufacturing, maritime, mobility, real estate and retail. TSS is part of Topicus.com Inc, a public company listed on the Canadian TSX Venture Exchange. Topicus.com Inc is part of the ecosystem of Constellation Software Inc (CSI), a global provider of vertical business solutions.
More information can be found on the website: www.totalspecificsolutions.com
Dina arbetsuppgifter
Rollen som Business Manager innefattar ett helhetsansvar för Evolution Commerce och att leda företaget framåt för en god tillväxt tillsammans med dina medarbetare.
Du agerar i enlighet med riktlinjer från ägare och styrelse och kommer att ha ett stort handlingsutrymme vilket kräver kreativitet, nyskapande och ett stort engagemang. Du är ansvarig i ledningsgruppen och rapporterar till styrelsen.
Tjänsten innebär en del resor inom Sverige samt i Europa.
Din profil
Vi söker dig som har god erfarenhet från ledande befattning inom IT, marknad eller försäljning. Du har goda ledaregenskaper, en prestigelös inställning och är skicklig på att leda, organisera och strukturera ditt eget samt dina medarbetares arbete utifrån gällande förutsättningar, verksamhetsmål och tidsplaner. Du är lite av en entreprenör har en väl utvecklad förmåga att se helheten och förstå värdet av strategiskt fokus.
Personliga egenskaper som vi värdesätter är förmåga att bygga långsiktiga och goda relationer med såväl kunder, medarbetare samt samarbetspartners.
Du är affärsinriktad med ett driv att komma till ett bra avslut för både kunden och företaget. Att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Vi erbjuder dig en stimulerande och ansvarsfull roll i ett företag som befinner sig i en spännande och expansiv fas.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2021-04-08
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.