Vi söker en Business Manager till Karlstad!

Vi söker en Business Manager till Karlstad!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Business Manager till vårt kraftigt expanderande affärsområde i Karlstad. Vi står inför en spännande expansion och du kommer att få vara med och driva denna resa genom att leta upp nya kunder och affärsmöjligheter. Vi utvecklar ständigt vårt erbjudande och detta gör att du kommer att få vara med om att skapa både nya lösningar och paketeringar samt jobba med traditionell konsultförsäljning.

Vårt erbjudande innefattar idag kompetens och kapacitet inom mjukvaruutveckling för produkt- och tjänstetutvecklande företag i kombination med offentliga organisationer och myndigheter.

 

Hur ser rollen ut? 

Karlstad är ett nyetablerat affärsområde inom Nexer och vi står nu inför en expansionsutmaning som gör att vi behöver stärka upp oss på säljsidan.

Vi behöver både bli starkare inom de områden och erbjudanden vi redan har samtidigt som vi behöver vara kreativa och hitta nya sätt att lösa våra kunders utmaningar. Här kommer du att spela en viktig roll! Din erfarenhet inom tech och ditt nätverk kommer att vara viktiga ingredienser för att vi tillsammans ska lyckas!

 

En vanlig vecka kan se ut ungefär såhär: Det startar med säljplanering tillsammans med ledningen i Karlstad, och därefter arbetar du fritt med egen försäljning, kundkontakt, offertskrivande, intervjuer och kundbesök, med mera och du har hela tiden samarbete och kontakt med dina kollegor i Karlstad samt Nexer som stort.

Du kommer på sikt att ha din egen säljbudget som du följs upp mot, och dina kontaktytor är både linjechefer och andra ansvariga, samt inköpare ute hos våra kunder.

 

Din bakgrund

Vem är du? Du jobbar förmodligen redan som konsultsäljare inom Tech och IT, men känner att du vill utvecklas vidare och det kommer du att få möjlighet göra hos oss!

Du drivs av att skapa kundvärde och av att få en verksamhet att växa. Det är också viktigt att du verkligen vill förstå kundens verksamhet och vilka problem det är vi ska lösa, så du måste hålla dig uppdaterad kring vad som händer hos våra kunder men även inom teknikutvecklingen.

Det är en fördel om du har teknisk bakgrund och har arbetat i tekniska roller men absolut inget måste. Vi tror dock att du har erfarenhet av försäljning av tekniska konsulter på ett eller annat sätt.

 

Ansökan

Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, vi kommer gå igenom dessa löpande. Kontakta gärna rekrytarenade chef Matthias Lehnecke vid frågor: Matthias.Lehnecke@nexergroup.com

Vi tar emot ansökningar under semesterperioden och kommer att påbörja urvalet v. 2.


Nexer som arbetsgivare


Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.


Vår kultur

Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2023

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb