OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad person som älskar att driva projekt framåt? Vill du vara med och skapa hem för bättre liv idag och imorgon? Då har vi rätt roll för dig!
Som projektledare inriktning underhåll projektleder du våra förnyelse- och underhållsprojekt i och kring våra hyresgästers hem och ansvarar för projektets alla faser, från projektering, upphandling, byggnation, besiktning och överlämning till vår förvaltning
I arbetsuppgifterna ingår att driva och leda dina projekt inom ramen för byggprocessen. Du ansvarar för tillsättning av projektgrupper och har kontakt med entreprenörer. Du ska också följa upp kvalitet, hållbarhet, ekonomi och bidra till att vi utvecklar våra byggprojekt. I arbetet har du stöd av kompetenta kollegor med olika specialinriktningar och du kommer arbeta både i grupp och självständigt.
Du är en positiv person som kan balansera ansvar, nytänkande samt hantera både små och stora frågor i en varierad miljö. Du är social och kan skapa struktur för bra planering på kort och lång sikt. I rollen ingår även att våga ta beslut och hantera risker. Att leda är naturligt för dig och du gör det tryggt och med god kommunikation. Det är viktigt att du tror på en arbetsplats med engagemang, prestigelöshet och öppenhet för att trivas hos oss.
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som byggprojektledare samt har en förståelse för byggprocessens olika delar. Du har en högskoleutbildning som byggnadsingenjör/civilingenjör eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av entreprenadjuridik, LOU och BAS P/U. För att vara framgångsrik projektledare hos oss tror vi också att du har kompetens inom kvalitet, arbetsmiljö och miljö, kopplat till byggprojekt. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädjen på jobbet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning. Du är efterlängtad så vi ser gärna att du startar snarast annars enligt överenskommelse. Rekrytering kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan, sista ansökningsdag är den 9 mars.
Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads Kommun. Bostadsbolaget omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 130 anställda. Fastigheterna, som består av drygt 10 500 lägenheter och lokaler, värderas till cirka 12 miljarder kronor. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson, Fastighetsutvecklingschef
070-306 28 55
Viktoria Hägg, HR-chef
035-138321
Per Lidetun, Distriktschef
035-138420
Mikael Olsson, Facklig representant - Fastighetsanställdas
035-140230
Jonas Stark, Ekonomichef
035-138404
Carin Ottosson, Affärsområdeschef Lokaler
035-13 83 65
Jonas Stark, Ekonomichef
035-13 84 04
Viktoria Hägg,
Carin Ottosson, Distriktschef
035-13 83 65
Malin Paulsson, HR-koordinator
035-138388