Vi söker en Chef för vår Service & Kundsupport

Vi söker en Chef för vår Service & Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Vi, JURA Sweden AB, söker en kompentent chef till vår tekniska avdelning/ serviceverkstad, support och marknad.
Rollen som Technical Operation Manager innebär strategiskt utvecklingsarbete, samt resultat- och personalansvar med ett närvarande och coachande ledarskap. Du leda vår Serviceavdelning om ca 5 tekniker i egen verkstad samt Supportavdelning om 2-3 medarbetare på ett tekniskt, administrativt och planerande sätt. Du ansvarar för den operativa driften samt säkerställa att teamet och samarbetspartners har optimerad kunskap om våra produkter. Du behöver ha kompetens inom följande kunskapsområden – Servicetjänster, Projektledning, Teamledning, Koordination och Retorik för att utbilda andra.
Rollen innefattar fullt ansvar för kvalitativa parameter angående reparationer, serviceflöden i vår verkstad och kundkommunikation.
Du ansvara för hela service-kanalen inkluderat vårt nationella nätverk av partners.
Du är en förebild när det kommer till att leverera service & kundnytta i världsklass samt har du erfarenhet av att bygga upp eller utveckla framgångsrika service-team/-organisationer. Du trivs lika bra med kunder ute på plats som med att utveckla och implementera rutiner i företaget.
Du rapporterar direkt till VDn i den svenska och norska organisationen.

Dina uppgifter:
Ansvar för Serviceavdelning dvs. Verkstad & Support
ledare för att drift, funktion och prestanda utförs enligt företagets förväntningar, budget och målsättning
planera, koordinera, prioritera och styr arbetsuppgifter i gruppen samt följa upp genomförandet.
koordinera kundärenden (butik, verkstad, support och utesälj)
säkerställa intern produktkompetens genom löpande utbildningar internt & externt
kontaktperson och viss kundansvar för att utbilda och supporta våra servicepartners i våra lokaler eller på plats hos dem
följa upp på statistik och kvalitetskrav
vidareutveckla/skapa målsättningar, strategier och initiativ för att ytterligare lyfta vårt servicearbete
kompetent och professionell kontaktperson för våra samarbetspartners och vårt HQ
utvecklings- och effektiviseringsprojekt


Dina färdigheter:
minst 4 års erfarenhet inom Service & Support management helst från ett tillverkande bolag
minst 4 års erfarenhet med personalansvar
serviceinriktad, driven, flexibel, initiativrik och engagerad samt mycket självmotivation
vana vid att arbeta med Microsoft Outlook, Word, Powerpoint & Excel
gott siffersinne och marknadsorienterad
förmåga att kunna förmedla och presentera och få människor med dig
teamspelare med ledaregenskaper
äger förmågan att skapa och bibehålla goda relationer


Din profil:
relevant teknisk utbildning på högskole- eller gymnasial nivå
goda kunskaper inom Excel samt övriga Microsoft program
svenska och engelska i tal och skrift
van att jobba i CRM och affärssystem


Detta är vad som väntar dig:
modern, generös och spännande arbetsmiljö
en stabil och stark organisation samt varumärke med tillväxt potential
företags-förmånsbil
40-timmarsvecka, flexibla kontors-arbetstider
högkvalitativ verkstads- och arbetsplatsutrustning
gratis kaffespecialiteter på arbetstid
en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med försäljning


Är du vår nästa medarbetare?
Vi jobbar med produkter som är utformade för att ge njutning på högsta nivå. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniela W Gustavsson, HR ansvarig, via epost jobb-se@jura.com.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsprocessen har börjad. Intervjuer och urval sker löpande.


Hos oss står professionell service och kundtjänst i fokus. Vid support eller rådgivningsbehov är vi optimalt förberedd i JURA Hospitality Center i Stockholm och Oslo. I vårt support team och butik, som är utrustat med den senaste tekniken, garanterar kvalificerade anställda professionell support för våra kunder. JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang.
För mer information om oss, besök jura.com

Kontaktpersoner på detta företaget

HR chef Daniela W Gustavsson
084626400
HR ansvarig Daniela W Gustavsson
084626400

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JURA SWEDEN AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2024
  • Ansök senast: 5 maj 2024

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
STOCKHOLM

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
STOCKHOLM, 12030

Liknande jobb


Operations Manager to HV Service

Operations Manager to HV Service

24 oktober 2024

Maintenance Manager

14 oktober 2024

Technical Account Manager B2B

Technical Account Manager B2B

4 oktober 2024

Automation Manager

Automation Manager

11 oktober 2024