OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
A-Karriär är tidigare Palm & Partners AB. Bolaget ingår i A-Group med starka varumärken inom Omställning, Bemanning, Rekrytering, Coachning och Search. Våra bolag sysselsätter årligen runt 3 000 medarbetare och samarbetar med omkring 500 kundföretag.
A-Karriär är fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha samt leverantör av Trygghetsfonden, TSL.
Vår målsättning är att hitta lösningar till ett långsiktigt och hållbart resultat för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva, professionella processer och verktyg.
Vi erbjuder dig ett jobb i en flexibel organisation med högt i tak och goda utvecklingsmöjligheter.
Våra värdeord är expertis, engagemang och resultat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker ytterligare en jobbcoach/handledare till Linköping och Norrköping
Du kommer arbeta med människor enskilt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas till vara. Avsikten är att hitta varje persons unika profil för att kunna ta nästa steg mot arbetsmarknaden.
Du organiserar, leder och genomför de insatser som syftar till att deltagarna ska förbättra sina möjligheter att komma närmare arbetsmarknaden.
Du söker aktivt efter jobbmöjligheter som matchar deltagarens kompetens.
Du fungerar som ett stöd till deltagaren i hela processen mot arbete. Detta genom regelbunden coachning och uppföljning. Löpande kontakter med näringslivet är en viktig del i arbetet.
Utbildnings- och Erfarenhetskrav
Det är ett krav att du har högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation- och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socionomutbildning. Du måste dessutom ha minst ett års yrkeserfarenhet.
Alternativt minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid och minst tre års yrkeserfarenhet från arbete med personalansvar, karriärrådgivning, bemanning, rekrytering, studie- och yrkesvägledning eller liknande.
Personliga kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse.
För att lyckas med uppdraget som jobbcoach ser vi att du är energisk, engagerad, har stort tålamod och drivs av att se resultat av dina prestationer.
Du har ett coachande och rådgivande förhållningssätt, förståelse för människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
I rollen som jobbcoach ingår ett omfattande administrativt ansvar både internt och externt, varför du behöver vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten.
Som person är du pedagogisk, social, flexibel, och initiativtagande. Du bör ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar.
Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chefer och kunder är det viktigt att du är kommunikativ. Du är bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du uppfyller både deltagares och kunders önskemål.
Du är van vid att arbeta självständigt och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du är duktig på att prioritera och tycker om att arbeta i högt tempo i en dynamisk miljö.
Du har körkort och tillgång till egen bil.
Du talar god svenska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du har god datorvana och goda IT-kunskaper.
Kontaktperson
David Blomgren
0709 – 75 13 65
david.blomgren@akarriar.se
Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidare med provanställning