OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett företag som bidrar till en sund ekonomi där du är en del av teamet som tar fram de bästa lösningarna? Som Collection Performance Specialist driver du ditt eget arbete för att optimera våra interna inkassoprocesser och arbetsmetoder, där din förmåga att ifrågasatta det vedertagna och finna kreativa och smarta lösningar värderas högt.
I rollen som Collection Performance Specialist är det främsta syftet att optimera collection och lönsamhet genom att utveckla vår operationella leverans. Du har ett övergripande ansvar för att driva ny- och vidareutveckling av processer och arbetsmetoder som du antingen själv initierat eller som signalerats ifrån verksamheten. Utvecklingsarbetet driver du från start till mål och involverar de roller och funktioner som krävs inom Intrum. Du upprättar bearbetningsstrategier inom affärsområdet Operations som leder till stort kundvärde med god kvalitet. Du arbetar ständigt med förbättringsarbete för att optimera vår leverans till våra kunder avseende inkassering och är kravställare på systemstöd som gynnar våra målsättningar och ser till att våra beslutsverktyg (score) maximerar resultatet.
Du kommer ingå i ett team med kompetenta och engagerade specialister där alla respekteras och uppskattas för sina individuella kvaliteter. Teamet inspirerar varandra till att utvecklas för att nå bästa resultat för både dig som individ och organisationen i stort.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter
* Initierar och genomför aktiviteter utifrån avvikelser gällande inkassering, positiva som negativa för vår hela operativa leverans men även med särskilt fokus på prioriterade kunder och egenägda portföljer
* I samråd med Operational Analyst föreslår, planerar och beslutar om möjliga Champion Challengers för att utmana befintliga processflöden. Utifrån resultat beslutar om ny process för att säkerställa optimal inkassering.
* Tar fram standardhantering för specifika fordringstyper och operationell plan
* Aktivt arbete med kampanjer och anpassade åtgärder för ökad inkassering gällande urval och erbjudande
* Tar fram och beslutar om unik strategi för prioriterade kunder på uppdrag av Commercial
* Har affärsplanen som riktlinje avseende vilka utvecklingsområden som är aktuella för året
Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roll där du skaffat dig mycket god kunskap om inkassoprocessen och arbetat aktivt med förändringsledning och/eller förbättringsarbete. Du är mycket måldriven och kundorienterad. Önskvärt är om du har erfarenhet av att driva projekt/uppdrag samt kan SQL. Erfarenhet i antal år är inte avgörande för rollen utan det handlar om vilken kunskap du besitter.
Personliga egenskaper
Du är nyfiken och har ett genuint intresse av att utveckla verksamheten genom att utmana befintliga processer, verktyg och det vedertagna. Att vara proaktiv och innovativ ser du som en naturlig del i arbetet och har en god förmåga att tänka nytt och att driva initiativ framåt självständigt. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, kommunicerar på ett tydligt sätt samt är trygg i att fatta egna beslut.
Vi erbjuder
Vår business handlar om att hjälpa andra: Vi hjälper människor bli skuldfria och vi hjälper företag få betalt. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång för att lyckas med det, och arbetar aktivt för att erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bla ett generöst friskvårdsbidrag.
Våra värderingar är levande i vardagen och vi vet att självledarskap och eget ansvar är nycklar till arbetsglädje och ett hållbart arbetsliv.
Om tjänsten
Tjänsten som Collection Performance Specialist är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort för tjänsten är antingen i Göteborg eller Stockholm.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Westlund
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag därför ser fram emot din ansökan så snart som möjligt men senast den 29 januari.
Kontaktpersoner på detta företaget
1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318