Vi söker en controller till ett heltidsuppdrag i Göteborg

Vi söker en controller till ett heltidsuppdrag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete? Har du även kunskaper i ekonomisystem? Då kan du vara den rätta, sök den här tjänsten redan idag.

Om uppdraget

Kunden är en miljömyndighet som har behov av en controller från och med 2021-05-20 till och med 2022-01-31. Omfattningen är heltid, 40h/veckan och arbetet kommer att ske på plats i kundens moderna lokaler i centrala Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som controller kommer du att arbeta med verksamhetsplanering och kvartalsuppföljning, utveckla myndighetens budgetprocess samt visualisera och process-kartlägga budgetprocessen tillsammans med kollegor på ekonomienheten.

Vidare kommer du att utveckla myndighetetens verksamhetsplaneringsstöd tillsammans med medarbetare och chefer på myndigheten, arbeta med budgetunderlaget till regeringskansliet, hålla samman arbetet med myndighetens årsredovisning samt arbeta gentemot chefer och medarbetare med utveckling av dessa områden.


Dina kvalifikationer

- gymnasium eller likvärdig utbildning
- genomgått utbildning inom aktuellt område
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
- erfarenhet av verksamhetsplanering, processledning, genomförande av ekonomiska utredningar, ekonomiska resultat.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
- kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- erfarenhet av statlig redovisning
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Meriterande

- erfarenhet av framtagning av prognoser kopplade till verksamheten, ta fram riktlinjer för budgetarbete, ge stöd till verksamheten i övrigt
- erfarenhet av uppföljningar och analyser, analys av verksamhetsinformation, sammanställa rapporter
- erfarenhet av att ha lett arbete gentemot medarbetare och chefer inom verksamhetsprocesser


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se 070 939 75 00

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2021
  • Ansök senast: 13 maj 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024

Financial Controller

Financial Controller

1 november 2024