OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en serviceminded Customer Care-agent för uppdrag till Mercedes-Benz i Malmö. Uppdraget är med start omgående och pågår fram till och med sista augusti. Brinner du för service och att hjälpa andra? Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll kommer du att ha en viktig del i Mercedes-Benz Customer Journey Team. Du kommer att vara en del av deras team av hjältar som agerar som ”kundens röst” för att hjälpa till att förnya och förbättra servicenivåerna samt Mercedes-Benz produkter och tjänster. Du kommer att vara i direkt kontakt med kunderna, där du har en viktig del i kundupplevelsen.
Din huvudsakliga uppgift blir att:
• Stödja Mercedes-Benz kunder med att välja sitt nästa fordon, antingen genom konfiguration eller via webbutiken
• Proaktivt driva försäljning, genom att identifiera och fånga säljmöjligheter i alla kontakter, baserat på vad som är relevant för kunderna och behov
• Hantera och lösa inkommande kundförfrågningar i olika kanaler
• Följa upp kunder och pågående ärenden för att säkerställa en smidig omni-channel-upplevelse
• Säkerställa snabb, kompetent och direkt hantering av kundförfrågningar, klagomål samt leads
• Professionell kontakt och gott samarbete med stationära ombud
• I förekommande fall överföring av kunder till ombud och uppföljning enligt definierade processer
• Ansvarig för att identifiera och rapportera återkommande problem, förbättringspotential och möjliga lösningar som en del av den ständiga förbättringsprocessen
• Aktivt delta och bidra till Mercedes-Benz kultur och ta ansvar för din egen utveckling
Arbetet utförs i ett rotationsschema som ligger mellan 08:00 och 20:00, med pass antingen 8-16:30, kl. 9-17:30 eller 11:30 – 20:00. Tjänsten är på heltid och utförs från Mercedes-Benz på Dockan i Malmö.
Vem är du?
Du har en avslutad gymnasial examen och tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst/callcenter, orderhantering eller administration. Det är meriterande om du arbetat med försäljning inom bilbranschen.
Du har god systemförståelse och han därmed hantera affärssystem, chatt och mail utan svårigheter.
Som person är kundfokus något som ligger i ditt DNA, med det sagt förväntar vi oss av att du drivs av kundkontakt. Du har förmågan att skapa relationer med kunder och erbjuda service i linje med deras behov. Som en sann lagspelare är du inte rädd för att hjälpa till när det behövs. Då Mercedes-Benz är i en ständig föränderlig miljö är det viktigt att du är öppen för förändring och är en person som ser lösningar framför problem.
Vidare är du proaktiv i ditt arbetssätt, har förmågan att driva ditt eget arbete framåt och har en hög vilja att lära dig nytt.
Du har en utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Om verksamheten
Bilförsäljningen och bilindustrin är i en stor förändring. Vi ser förändringar i konsumentbeteende, fler leasar sina bilar och det behövs en sömlös integration mellan den digitala världen och den fysisk detaljhandel. På Mercedes-Benz strävar vi efter att ligga i framkant i denna förändringsresa. Vi tror verkligen att det måste finnas en fullfjädrad digital upplevelse för våra kunder. Samtidigt vill vi skapa en fantastisk kundupplevelse i den fysiska detaljhandeln där kunderna kan träffa våra Mercedes-Benz-experter. Dessa två områden kommer att behöva integreras och tillsammans med vårt ikoniska varumärke och våra produkter skapar vi en konkurrensfördel.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336