Vi söker en Customer Experience Specialist i Stockholm!

Vi söker en Customer Experience Specialist i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker just nu en Customer Experience Specialist till sitt tvärfunktionella agila team!

I detta uppdrag kommer du att vara en viktig person i teamets arbete. Syftet är att skapa enastående kundupplevelser genom hela resan för kunden samt utforma en digitaliserad kundupplevelse, som upplevs enkelt av kunderna. Vi söker dig som trivs i arbetet med andra för att utveckla nya möjligheter som uppfyller kundernas behov. Teamet och organisationen du kommer att ingå i, har ett starkt kundfokus där man kontinuerligt strävar efter förbättrade kundupplevelser. Det är alltså viktigt att du intresserar dig för kundfokus.

Uppdraget
- I ditt uppdrag kommer du att möjliggöra för kunderna att lösa sina behov med hjälp av digitala gränssnitt. Detta kommer du att göra genom att analysera kundbeteende och kundfeedback i olika kanaler. Syftet är att identifiera förbättringsmöjligheter. Du kommer att ta fram nya eller förbättrade digitala funktioner exempelvis inom området: självservice. Dessa förbättringar ska ge kunden en upplevelse av enkelhet och omtanke. Du kommer även att arbeta med kundens val av kanal som i sin tur optimerar kund- och affärsvärde. Du kommer även att utveckla, etablera och följa upp KPI:er och mätetal för självservice.

- I denna roll kommer du att bygga ett starkt nätverk som möjliggör täta samarbeten med intressenter inom och utanför verksamheten, såsom olika utvecklingsteam och affärsansvariga.

- I samråd med produktägare och övriga medlemmar i teamet, kommer du på löpande band prioritera mellan diverse digitala utvecklingsinitiativ. Dessa är baserade på kund- och affärsvärde.

Är du en nyfiken och kreativ person som brinner för kundfokuserat arbete? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag!

Personliga egenskaper
- Du har en passion för kontinuerligt arbete med förbättringar där kunden är i fokus
- Du trivs med att att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva förändringar
- Du trivs i agila arbetssätt och tillsammans med andra
- Du är duktig på att kommunicera, beskriva och argumentera för olika idéer och förslag. Du har förmågan att kunna presentera dessa på enkelt och tilltalande sätt.
- Du är en ödmjuk person som förstår komplexiteten i interna processer.
- Det faller dig naturligt att hitta vägar framåt i ditt arbete och uppnår konkreta resultat.
- Vi ser gärna att du har ett genuint intresse av att driva digitala förändringsinitiativ.

Krav och erfarenhet
- Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av digitalisering av kundresor, helst inom området ’’digital självservice’’.
- Du har förståelse för UX/UI och har erfarenhet av funktionell kravställning
- Du har ett intresse för området ’’digital självservice’’ samt intresse för nya tekniska möjligheter och kanaler, som mynnar ut i förbättrade kundupplevelser.

Meriterande
- Om du erfarenhet av målgruppen ’’privatkunder’’, är det meriterande. Exempelvis från energibranschen, bank, försäkring, telekom eller resebranschen.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av konverteringsoptimering CRO samt har en grundläggande förståelse för webbanalys.
- Det är meriterande om du har en relevant universitetsexamen.


Tillträde och ansökan
Uppdragslängd: ASAP – 1 juni 2023
Sista ansökningsdag: 7 dec 2022

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Liknande jobb


Senior Digital Analyst

Senior Digital Analyst

27 november 2024

26 november 2024

Utredare/ Analytiker

Utredare/ Analytiker

25 november 2024