OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ge service i världsklass?
Vi söker en Customer Service Coordinator!
Tycker du att det är spännande att arbeta i en föränderlig miljö med drivna kollegor och vara drivande för kundlösningar? Drivs du dessutom av att komma på proffsiga lösningar av hög kvalitet, då har vi rollen för dig!
Som Customer Service Coordinator hos oss på Gilbarco Veeder-Root AB får du möjlighet till ett stimulerande arbete där du erbjuds att vara med att stärka vårt Shared Service Center. Samtidigt lägger vi stor vikt vid att du utvecklas i din roll och får bredda dina kunskaper. Bakom dig har du ett stabilt företag som är världsledande inom branschen. Tillsammans strävar vi efter att fortsätta leverera service av högsta kvalitet för att se till att vår kundnöjdhet är i topp.
Om rollen:
I rollen som Customer Service Coordinator kommer du att ha ett huvudansvar att arbeta proaktivt med att säkerställa våra service leveranser mot våra kunder. Du ansvarar för att tillhandahålla servicerapportering för alla huvudkundkonton och är ägare till den dagliga styrningen med fokus på att proaktivt analysera och driva förbättringar gällande serviceleverans, backlogg, produktivitet och lönsamhet.
Hos oss får du arbeta självständigt och ta mycket egna initiativ, tänka nytt och koordinera ärenden högt som lågt. Du är grunden i vårt förebyggande arbete och strävan efter kontinuerliga förbättringar.
Du erbjuds:
- Ett mindre och sammansvetsat team med drivna kollegor
- Kontinuerligt och nära samarbete med ledningen
- En företagskultur som ger dig en stor möjlighet att göra skillnad och utvecklas
Arbetsuppgifter:
Det är du som proaktivt arbetar för att hålla en hög servicenivå genom daglig kontroll och analyser av utfall samt tvärfunktionella förbättringsprojekt. Du analyserar, supporterar och koordinerar olika typer av felanmälningar, för att öka servicenivån och därigenom minska kostnader och komplexitet. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt.
Du är ägare till kundkrav / frågor och samordnar aktiviteten i andra funktioner för att uppnå en snabb lösning. Vi förutsätter att du är fokuserad på service och har en positiv inställning och vill fortsätta bidra till vår nuvarande positiva kundupplevelse på servicesidan.
Under en arbetsdag kommer du till exempel att:
- Analysera backlogg av service order
- Utbilda resten av teamet utifrån nya framtagna processer och vara processstöd till helpdesk 1 där det krävs för att förbättra teamets färdigheter och effektivitet som förbättrar kundupplevelsen.
- Koordinera underleverantörer av tjänster och inköpsorder från tekniker
- Är i nära kontakt med tekniker för att kanalisera information om vanliga fel, upprepade problem eller specifika kundutmaningar.
- Skynda på brådskande reservdelsbehov (ordna bud om det behövs).
- Avrapportera och följa upp hur vi arbetar med våra SLA-mål dagligen
- Sköta en del andra administrativa uppgifter som exempelvis posthantering
- Supportera och vara back-up till materialkoordinationsfunktionen vid toppar.
Vi söker dig med följande bakgrund:
För att lyckas i rollen ser vi att du har utbildning samt erfarenhet av kundservice sedan tidigare. Vi ser gärna att du har en administrativ bakgrund samt god vana vid att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor. Förutom svenska har du goda kunskaper i engelska då denna tjänst innefattar mycket kontakter med kollegor och kunder. För att klara av arbetet ser vi att du har en mycket god allmän datorvana, och vi tror att du tycker om att vrida och vända på saker och söka information för att finna lösningar och svar. För att trivas på företaget tror vi att du är noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad. Du gillar att jobba i många parallella processer samtidigt och i ett högt tempo. Vi ser en sökande som är nyfiken och initiativtagande, visar man framfötterna finns goda chanser att utvecklas tillsammans med företaget.
Placeringsort: Med fördel i Bromma där vårt huvudkontor är
Start: September
Omfattning: Heltid
Kontakt: mikael.andersson@gilbarco.com
Vi kommer att intervjua kontinuerligt, så skicka in din ansökan redan idag.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Regional servicechef Tommy Alatalo
0705-73 25 29