Vi söker en Customer Services Manager

Vi söker en Customer Services Manager

Arbetsbeskrivning

I tjänsten som Customer Services Manager har du det övergripande ansvaret för vår kundserviceavdelning. Avdelningen har ansvar för den direkta kontakten externt när det gäller att ta emot order, administrera leveranser och hantera kundärenden. I tjänsten kan dessa operativa arbetsuppgifter ingå, speciellt under semesterperioder och vid övriga behov, såsom frånvaro och arbetstoppar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är dock att garantera hög service och koordinera kundservicearbetet vilket präglas av såväl service som administration till både interna och externa kunder i enlighet med koncernens riktlinjer och försäljningsstrategi. Vidare har du som chef för avdelningen ansvar att följa upp definierade KPIer. Som Customer Services Manager har du även ett nära samarbete med företagets säljchefer inom Sofidels olika affärsområden och du rapporterar direkt till försäljningsfunktionerna på koncernnivå.


Kvalifikationer
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
God analytisk förmåga samt ett intresse för statistik
Mycket goda ledaregenskaper
Erfarenhet av affärssystemet SAP
Erfarenhet av administrationsarbete och arkivering



Meriterande
Högskole- universitetsstudier. Gärna inom ekonomi/ marknadsföring
Erfarenhet av sälj- och eller marknadsarbete
Ledarerfarenhet



Personliga egenskaper
Vi söker dig som är van vid att arbeta på egen hand i samråd med beslutande/ansvarig chef, samtidigt som du har lätt för att följa upp och förvalta koncernens riktlinjer och rutiner. Du är en person som vill utvecklas i din yrkesroll och få arbetsuppgifter utförda. Vidare är du flexibel och kan enkelt anpassa dig till olika situationer. Då tjänsten innebär mycket kontakt med människor både internt och externt söker vi dig som är kommunikativ och serviceinriktad. I tjänsten har du personalansvar och det är därmed viktigt att du har goda ledaregenskaper och drivs av att motivera andra. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tjänstemannabefattning, 100% och dagtid
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas
Tjänsteresor kan förekomma periodvis


Ansökan
Är du intresserad av tjänsten? Urvalsprocessen kommer att ske fortlöpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte att söka redan idag om du är intresserad. Sista ansökningsdatum är den 12 september 2022. CV och personligt brev skickas på engelska.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sofidel Sweden AB KISA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 september 2022

Besöksadress

Industrivägen
None

Postadress

Industrivägen
KISA, 59037

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024