OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, runt Storbritannien och till Baltikum. Antalet anställda uppgår till cirka 6 000 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 14 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.comTjänsten
Customer Service Team är en nystartad enhet som ansvarar för logistiken kring godshanteringen ombord på våra fartyg. I tjänsten ingår att koordinera olika typer av godstransporter, proaktivt sälja in våra CSS-lösningar mot kund, agera support i vårt IT system gällande fraktbokning/fakturering och inte minst optimering av transporter. Teamet strävar efter att erbjuda den absolut bästa fraktlösningen för varje unikt behov. Det krävs att teamet arbetar med ett helhetsperspektiv över alla våra linjer samtidigt som de lokala förutsättningarna för respektive linje måste beaktas och optimeras.
Vem är du?
Som person är du initiativtagande, serviceminded och lösningsfokuserad. Det gäller att ta tillvara på kundernas önskemål, ibland med kort varsel, vilket innebär att du även måste arbeta strukturerat under högt tempo. Du är som person även analytisk och noggrann i ditt arbete då logistiken ofta är mångdimensionell. Du har ett affärsmässigt sätt att se på revenue och optimering och arbetar gärna med stort kundfokus. Dessutom tycker du om att arbeta i team. Utbildningsmässigt har du en ITS utbildning eller motsvarande högskoleutbildning inom transportsektorn. Dessutom har du minst tre års erfarenhet inom fraktlogiskt och fraktförsäljning som speditör eller motsvarande. Din erfarenhet har gett dig god kännedom om biltransporter i Europa och dagligt användande av Officepaketet. Då vi i stor utbredning arbetar mot den danska marknaden söker vi dig som pratar och förstår danska. Goda kunskaper i engelska är ett krav och meriterande är om du pratar tyska eller något slaviskt språk. Tjänsten kan på sikt ge stora möjligheter till vidareutveckling inom Stena Lines fraktverksamhet.
Arbetet kommer att vara schemalagt i skifttjänstgöring med arbetstider under stora delar av dygnet. Schemat innebär också helgarbete. B-Körkort är ett krav. Visst resande i tjänsten förekommer.
Ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande så ansök så snart som möjligt dock senast den 29 september 2013.
Vid Frågor gällande Tjänsten kontakta Magnus Weghammar, telefon 0704-858144 eller magnus.weghammar@stenaline.com
Vid frågor som rör rekryteringsprocessen vänliga kontakta Victor Olsson, telefon 031-858398 eller victor.olsson@stenaline.com
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40