OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostadsbolaget är Göteborgs första allmännyttiga bostadsföretag. Vi bildades 1945 för att ta krafttag mot bostadsbristen och höja standarden på bostäderna. Mycket har hänt sedan dess men uppgiften är densamma. Vi har över 24 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Som ett av Sveriges största bostadsföretag är vi en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Bostadsbolagets verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att vi vill att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.
Varje dag arbetar våra cirka 340 medarbetare för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster. Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Distriktscontrollern ska verka för att Bostadsbolaget har god ekonomisk kontroll genom att stödja ett av våra tre distrikt i olika ekonomiska frågor. I rollen som distriktscontroller är du ett stöd till främst distriktschef och fastighetsförvaltare. Ditt arbete och fokus är inriktat på att främja affärsmässigheten genom att arbeta förebyggande och se affärsmöjligheter. Du kommer ingå i en controllergrupp bestående av sju personer, varav tre är distriktscontrollers.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Budget- och prognosarbete för det distrikt du ansvarar för
• Ekonomiska analyser
• Ekonomiska utredningar
• Fördjupat ansvar över ett specialistområde
• Medverka i månads- och årsbokslut
KVALIFIKATIONER
• Högskoleutbildning inom ekonomi
• Flerårig erfarenhet av liknande roll som controller, gärna från större organisationer och/eller fastighetsbolag.
• Mycket goda kunskaper i Excel, och övriga Officeprogram.
Det här är en verksamhetsnära roll med många kontaktytor i organisationen. Du som söker ska trivas i en roll där du har mycket kontakt med kollegor på olika avdelningar och du är sen tidigare van vid att utbilda/fortbilda/stötta organisationen i ekonomirelaterade frågor. Du är analytisk och tycker självklart om att arbeta med stora mängder siffror. Vidare tror vi att du arbetar fokuserat och strukturerat. Du har förmågan att avgöra när helhetsbilden är viktigare än detaljerad information. Du är nyfiken, självgående och vill gärna arbeta proaktivt med att förbättra rutiner och processer.
Det är meriterande om du har erfarenhet från Agresso, Proceedo och Hypergene