Vi söker en driftig lageradministratör till verkstäderna för lokalbanorna

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Arbetsuppgifter

Som lageradministratör har du en viktig funktion genom att du servar vår underhållspersonal med material och söker upp reservdelar via webbaserade kataloger. Du arbetar med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer. Du skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i systemet SAP. Du kommer också ha en tät kontakt med vår inköpsavdelning.

Godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor är andra dagligt förekommande arbetsuppgifter. Vidare ingår kontering av fakturor, inventeringar, upprättande av serviceprotokoll, hantering av följesedlar, skaderapporter etc.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning. Du kommer fördela din arbetstid mellan våra två verkstäder för Saltsjöbanan (Neglinge) och Tvärbanan (Ulvsunda).

Din bakgrund

Du som söker tjänsten bör ha erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.

Då materialförsörjningen är en central del i underhållsproduktionen spelar du en viktig roll. Du bör vara stresstålig och kunna hålla många bollar i luften. Du ska kunna hålla god ordning och reda, vara flexibel samt ha förmågan att strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning. Vi arbetar enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond.

Du har daglig kontakt med leverantörer och medarbetare, varför du bör vara serviceinriktad och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper i Office-paketet samt har B-körkort.

Din utveckling är viktig för oss

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och dessutom en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen där din utveckling är viktig för oss.

Ansökningsprocess

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast        2021-02-14. Har du frågor kontakta verkstadschef Tony Yolki via tony.yolki@arriva.se

Innan du kan bli aktuell för anställning ska du genomgå en hälsoundersökning.

Välkommen med din ansökan!


Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


17 december 2024

Lager och kontorsansvarig

Lager och kontorsansvarig

29 november 2024

27 november 2024