OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som vill vara med och driva drift- och energifrågor hos ett företag i framkant? Då har vi rätt roll för dig!
I arbetsuppgifterna ingår framtagning av underlag för underhållsplanering av tekniska installationer, bistå i projekt kring tekniska installationer, larmhantering, driftsoptimering och trimning via våra datorhuvudcentraler, beställning och uppföljning av myndighetskrav för tekniska system. Du medverkar inom prognos och budgetering inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar för den dagliga löpande driftövervakningen och du har ett strategiskt ansvar för att ta fram utvecklingsförslag gällande styr- och övervakningssystem. Idag använder vi följande system i vår verksamhet: Vitec Energi, EcoStruxure, ExoScada, EGain, EcoGuard och Infometric. Du kommer att arbeta i nära samverkan med dina kollegor på teknikavdelningen samt med övriga kollegor.
Du är en positiv, självgående person som med noggrannhet och kvalitet kan hantera både små och stora frågor i en varierande miljö. Vi ser helst att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har en god strategisk förmåga, du kan skapa struktur för bra planering på kort och lång sikt, du har förmågan att vidareutveckla andra inom ditt kompetensområde samt har god planerings- och organisationsförmåga.
Du har relevant högskoleutbildning (såsom vvs-, elektro- eller energiingenjör, energi- eller driftteknik) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från fastigheter.
Vad kan vi erbjuda?
Som en hjälpsam lagspelare på HFAB blir du delaktig i arbetet att utveckla framtidens hållbara samhälle. På HFAB värdesätter vi egna initiativ och uppmuntrar handling: vi tycker att det är bättre att våga göra fel och lära sig än att stå still. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på HFAB, vi erbjuder dig möjlighet att växa i din roll!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädjen på jobbet. Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Rekryteringen kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan, sista ansökningsdag är den 20 september.
Körkort (B) är ett krav.
Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads kommun. Bostadsbolaget omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 130 anställda. Fastigheterna som består av drygt 10 500 lägenheter och lokaler, värderas till cirka 12 miljarder. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson, Fastighetsutvecklingschef
070-306 28 55
Viktoria Hägg, HR-chef
035-138321
Per Lidetun, Distriktschef
035-138420
Mikael Olsson, Facklig representant - Fastighetsanställdas
035-140230
Jonas Stark, Ekonomichef
035-138404
Carin Ottosson, Affärsområdeschef Lokaler
035-13 83 65
Jonas Stark, Ekonomichef
035-13 84 04
Viktoria Hägg,
Carin Ottosson, Distriktschef
035-13 83 65
Malin Paulsson, HR-koordinator
035-138388