OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör till PanCert
PanCert ser en stark ökning av sina tjänster och är hoppfulla inför framtiden. Därför behöver de stärka upp administrationen med ytterligare en administratör som kan vara både kundsupport och stötta certifieringsrevisorerna.
Som administratör rapporterar du direkt till VD.
Arbetstiden är dagtid och heltid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kundsupport
- Registrering av skogsbruksbevis i databas
- Service åt certifieringsrevisorerna
I rollen har du samarbete med interna och externa kontaktytor så som nuvarande administratör, certifieringsansvariga och kunder.
Kvalifikationer
För att passa för rollen tror vi att du har eftergymnasial utbildning, helst högskola med inriktning mot kommunikation, ekonomi eller industri.
Det är meriterande om du har kännedom/erfarenhet om skogsbruk/skogsindustrin.
Vi vill att du är duktig på Office 365 och en van systemanvändare, vi har egenutvecklat system som vi arbetar i.
Svenska i tal och skrift är ett krav för att kunna utföra arbetsuppgifterna. Körkort B krävs för att kunna utvecklas inom företaget.
Om dig
Du är en person med en stark vilja att lösa uppgifter självständigt. Din nyfikenhet är stor och du tar dig gärna an komplexa uppgifter. Du tar hjälp om du kör fast, likväl som du sträcker ut en hjälpande hand.
Vidare är du en social och serviceminded person, du har lätt att skapa kontakt med kollegor och kunder.
Vi erbjuder
PanCert erbjuder dig att utvecklas i bolaget inom certifieringsområdet och det finns goda möjligheter att bli certifieringsrevisor över tid och därmed genomföra självständigt arbete ute hos kund. Utbildningar som erfordras står då PanCert för.
Vi erbjuder även trevliga kollegor och fina kontorslokaler på västra Storgatan 12 i Jönköping.
Vill du bli en i vårt team? Vi hoppas det och välkomnar din ansökan.
Om PanCert
PanCert AB har certifierat skogsägare, virkesköpare och träbearbetande industrier i över 20 år och vi vågar därmed påstå att vi är väldigt drivna i det vi gör. Omkring 5000 skogsägare är certifierade i vårt paraply för PEFC och omkring 2300 i vårt paraply för FSC.
Därutöver har vi ca 150 industrier/handelsföretag, varav ca hälften även är avverkningsorganisationer, som vi hjälper med spårbarhetscertifiering enligt standarderna PEFC och FSC.
Certifiering är ett sätt att visa att skogsbruket bedrivs på ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbart sätt.
Att som virkesköpande, handlande eller bearbetande organisation vara spårbarhetscertifierad visar kunderna att man har koll på materialflödet och att produkternas ursprung kommer från certifierade skogar
Läs mer om oss: www.pancert.se
I denna rekrytering har PanCert valt att samarbeta med Flodin.
Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se
För mer information om denna tjänst kontakta Camilla Flodin 0708 22 32 20.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.
Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.
Välkommen med din ansökan!