OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven administratör till Medicinsk teknik i Linköping
Verksamhetsområdet Medicinsk teknik (MT) ansvarar för livscykelhantering av regionens medicintekniska utrustning och vård-IT system.
Vi har en stor förvaltnings- och utvecklingsverksamhet som inkluderar ansvar för drygt 60 000 medicintekniska produkter som finns på sjukhus, vårdcentraler och folktandvårdskliniker i länet. MT bidrar med kompetens till de projekt som upphandlar medicintekniska produkter såväl som IT-system. Tillsammans med vården skapar vi medicintekniska förutsättningar för effektiva vårdflöden.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill dela din roll som administratör med möjligheten att delta i och driva verksamhetsutvecklingsinitiativ. För båda delarna krävs praktiskt och IT-tekniskt intresse. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bland annat service och stöd gentemot ledning och medarbetare. I din roll är du självständig men samtidigt en viktig lagspelare. Funktionens huvudsakliga uppdrag är att leverera ett kvalitetssäkrat administrativt stöd och tjänster till Medicinsk teknik. Tillsammans bidrar vi systematiskt och effektivt för att uppnå verksamhetsvisionen ”säker vård varje gång”.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:
• IT-resurs (ITR)
• MT inventariesystem Medusa
• lokal behörighetsadministratör (LBA)
• administration i Heroma
• fakturahantering i Unit4 ERP
• telefoniresurs
• inköp
• diarieföring
• tillträdesansvarig för passersystem och larm
• lokalbokning
Utbildning och erfarenhet
Det är önskvärt med eftergymnasial utbildning. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Din datorvana är mycket god, liksom dina kunskaper och erfarenheter av Microsoft Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som IT-resurs (ITR) och i våra system Heroma och Unit4.
Personliga egenskaper
Som administratör hos oss är du navet på kontoret, ett stöd till ledning och medarbetare. Du gillar att vara spindeln i nätet och kan hantera många bollar i luften samtidigt. Du är ansvarsfull och strukturerad med förmågan att se till helheten i ditt agerande. I din dagliga arbetsroll är du flexibel, har god samarbetsförmåga och ett gott ordningssinne. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och hittar förbättringar i vardagen för att utveckla verksamheten och ditt eget arbete. Tänket ”Lite bättre hela tiden” faller naturligt för dig och din personlighet.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.