OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en serviceinriktad och driven administratör som trivs med att ha en central funktion i organisationen. För att trivas i denna roll ska du vara utåtriktad och uppskatta att samarbeta med många olika funktioner inom och utanför företaget.
Vår verksamhet har en stor andel resande personal, så en betydande del av tjänsten innebär att ansvara för resebokningar samt hantering av reseräkningar, där du ger stöd till verksamhetens samtliga chefer och medarbetare. Som administratör hos oss rapporterar du till VD och ingår i ledningsgruppen, du medverkar vid ledningsgruppsmöten och andra ledningsgruppsaktiviteter där du förväntas ta en aktiv roll.
I övrigt innebär tjänsten:
• Att sätta samman företagspresentationer och material för intern kommunikation
• Att organisera interna och externa företagsevent
• Administrativa uppgifter kopplade till resor
• Protokollskrivning
• Att planera, boka och förbereda inför möten och konferenser
• Allmän support och service till organisationen
Då rollen är bred kommer du att ha stort eget ansvar för dina områden vilket ställer höga krav på förmåga att strukturera, prioritera och fungera som en servicefunktion internt i organisationen.
Vid rekrytering av denna tjänst lägger vi stor vikt vid din personlighet, din serviceförmåga, och din drivkraft. För rätt person finns goda möjligheter att utveckla och påverka innehållet i denna roll.
Vi söker dig som har en administrativ förmåga och en naturlig fallenhet för att vara serviceinriktad och professionell i ditt bemötandet av andra. Du arbetar på ett strukturerat sätt och har förmågan att hålla ordning och reda, samtidigt som du är driven och kreativ och gillar att hitta nya lösningar och förbättringar. Du uppskattar samarbete men har också god förmåga att arbeta och driva arbetet självständigt. Du har vidare god initiativförmåga och lätt att behålla motivationen. Som medlem i ledningsgruppen ställer vi också höga krav på din integritet och professionalism.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har gymnasieutbildning och några års erfarenhet från en liknande roll. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska och har lätt att formulera dig i tal och skrift. Du är kunnig när det gäller Officepaketet, framför allt Excel och Powerpoint.
Swisslog är en global leverantör av integrerade logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Se www.swisslog.com och http://www.youtube.com/user/SwisslogWDS
På Swisslog PTC i Boxholm utvecklar, producerar och levererar vi automatiska staplingskranar (Vectura) och transportörer (ProMove) inklusive PLC- och PC-baserade styrsystem. Våra produkter installerar vi och idrifttar ute på site världen över, mer än 90% exporteras globalt. Antalet anställda är ca 150.
Våra produkter
Vectura Pallet Crane utvecklas, designas och produceras i Boxholm. Vår kranfamilj består av kranar på upp till 50 meter som produceras i moduler om 10 meter. Se mer på http://www.youtube.com/watch?v=71gL1FF1H2E
Swisslog ProMove Pallet Conveyor System utvecklas och designas i Boxholm, produceras i vår fabrik i Kunshan, Kina. Se mer på http://www.youtube.com/watch?v=hnH4ElDXkOk
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin assistent Pernilla Thelin
0142-55590
Administrativ assistent Pernilla Thelin
0142-55590
HR Generalist Anja Fransson
0737257966
HR-Generalist Anja Fransson
076-7257966
Chef Eldesign Cecilia Eriksson
0142-55601
Chef Design & Development Niklas Johansson
0142-55604
Chef Projektledare Andreas Sandgren
0142-55624
HR-Generalist Anja Fransson
0142-55515
Chef Kvalitetsavdelningen Annika Johansson
0142-55617
HR-Generalist Anja Fransson
0142-55515