OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi är en normalstor organisation som tillhandahåller tjänster inom redovisning, rådgivning samt coachning.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent ansvarar du främst för kund- och leverantörsreskontra, löpandebokföring, skattedeklarationer och bokslutsarbete.
Då vi även bedriver andra verksamheter så förekommer det administrativa uppgifter såsom mailsupport, proaktiv kundkontakt, coachning och service till interna och externa kunder.
Vi söker dig som har:
· Ekonomexamen eller likvärdig utbildning
· Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
· Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Visma, Fortnox, m.fl.)
· Goda kunskaper i MS Office och Sociala medier.
· Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Vi tror att du älskar att arbeta med andra människor, är lyhörd och lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt.
Det ligger i din natur att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar ditt arbete i förväg för att inte missa deadlines.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt kan varva mellan olika uppgifter under dagen.
Andra bra egenskaper är att du är lugn och trygg samt kan ha perspektiv på situationer och fokusera på rätt saker.
Omfattning och tillträde
Omfattning: Heltid. 08:00-17:00
Tillsättning: Efter överenskommelse men gärna i närtid
Placering: Rinkeby Spånga
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Abukar sofia@hormar.se