Vi söker en driven försäljningschef till Sweden Pelagic!

Vi söker en driven försäljningschef till Sweden Pelagic!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Sweden Pelagic är belägna på Ellös, Orust och är specialiserade på beredning av sill. De är ett helägt dotterbolag till fiskerikoncernen Västkustfisk SVC AB som ägs av de svenska yrkesfiskarna genom medlemskap i Västkustfiskarnas Centralförbund.

Sweden Pelagic tar emot stora mängder sill från fartyg som de sedan i sin produktion processar och filear och gör till en råvara till konservindustrin. Denna produkt säljs sedan till kunder i Sverige såväl som utomlands.

De söker nu en säljare med fokus på export. Har du tidigare erfarenhet av försäljning av livsmedel? Är du öppen för en ny utmaning? Har du dessutom kunskap eller erfarenhet av fiskbranschen? Då tycker vi att du ska läsa vidare!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som försäljningschef på Sweden Pelagic kommer du jobba med fokus på försäljning inom Sverige men även till norra Europa. Du kommer jobba med hela försäljningskedjan inklusive exempelvis prissättning, nykundsbearbetning, reklamationshantering, avtal och affärsbrev.

Rollen innefattar även administrativa arbetsuppgifter i affärssystem samt office-paketet. Du jobbar med telefon och mejl som främsta verktyg. Även resor för att besöka kunder, mässor och dylikt förkommer i arbetet.

Du jobbar tätt ihop med funktionerna kvalitet, produktion och ekonomi. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp tillsammans med övriga nyckelfunktioner.

Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar och du utgår från Ellös, med möjlighet att jobba delvis på distans.


Din profil
För att vara aktuell för denna roll behöver du ha tidigare erfarenhet av försäljning, gärna inom fiskbranschen eller andra livsmedel. Du behöver ha ett affärssinne och har fördel av en god produktkännedom. Som person ser vi att du är självgående, prestigelös och initiativtagande.

Utöver detta behöver du:
• Kunna flytande svenska och engelska. Kunskaper i andra europeiska språk såsom tyska och polska är meriterande
• Ha administrativ vana
• Vara samarbetsvillig och flexibel i ditt arbetssätt

Det är starkt meriterande om du tidigare har jobbat med försäljning mot utlandet, samt om du har erfarenhet av inköp och/eller priskalkylering. Vidare lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Tjänsten har tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Denna rekrytering sker i samarbete med rekryteringsföretaget Söder & Co. Vi frågor är du välkommen att höra av dig till olivia.king@soderco.se. Observera att ansökningar endast tas emot via vår hemsida soderco.se.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Hos oss gör människor skillnad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2023
  • Ansök senast: 11 juli 2023

Liknande jobb


Country Manager till STEGO

Country Manager till STEGO

13 november 2024

Service Manager

8 november 2024

11 november 2024