Vi söker en driven handledare till Mölndal för arbete inom tjänsten Rusta o

Vi söker en driven handledare till Mölndal för arbete inom tjänsten Rusta o

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsten Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Drivs med att arbeta med människor och hjälpa dem nå en sysselsättning? Vill du ha ett meningsfullt arbete som du själv kan påverka och samtidigt göra samhällsnytta?  Då har du hittat rätt! Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald och arbetsglädje!


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ny handledare till uppdraget Rusta och Match (ROM2) till vår verksamhet i Göteborg, Mölndal då vi expanderar. Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande mot målet, arbete eller utbildning. Det handlar om att göra deltagaren matchningsbar genom kreativa metoder.
 
Detta gör du med stöd av våra interna processer, verktyg och metoder tillsammans med vårt externa nätverk av handledare och coacher. Du kommer arbeta tvärfunktionellt och samarbeta med kollegor även i andra uppdrag. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden, exempelvis nyanlända och personer med olika funktionsvariationer m.fl. Som handledare ansvarar du för det löpande arbetet med deltagarna. 

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Dagligt arbete med deltagare i tjänsten i syfte att uppnå uppsatta mål
- Matchning av deltagare mot sysselsättning (arbete eller utbildning)
- Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter
- Uppföljning och utvärdering av deltagare
- Administration

Din profil
Vi söker dig som uppfyller något av följande kravprofiler (studier behöver verifieras med intyg):

Alternativ 1

Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
 
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
 
Alternativ 2

Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
 
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
 
- Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning.
 

Personliga egenskaper
Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har god datorvana. Vidare bör du tycka om att nätverka och bygga lokala relationer och samarbeten. Du är också en person som uppskattar ordning och reda och som är duktig på att sköta daglig administration kring det dagliga arbetet. Du är en person som ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande vardag. Du behöver vara lyhörd och in lyssnande utifrån deltagarens behov. Uppdraget är resultatbaserat därför bör du också vara en målinriktad person.

Sammanfattningsvis behöver du trivas i att kombinera ett förhållningssätt som varvar mellan lyhördhet och prestation utifrån befintliga målsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Meriterande
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete hos någon av våra branschkollegor, kommunala motsvarigheter alternativt att du har arbetat hos arbetsförmedlingen. Eller om du jobbat med bemanning och rekrytering. Det är också meriterande om du har god kännedom om den lokala och regionala arbetsmarknaden i området. Flerspråkighet är meriterande. Körkort *B* samt tillgång till egen bil är meriterande.
 
Vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och utvecklande provanställning på heltid inom en ledande utbildningskoncern. Vi arbetar över bolagsgränserna för att gemensamt utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Vi har kollektivavtal och vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. 

OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid, med 6 månaders provanställning. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-04-19

För frågor kring tjänsten, kontakta Affärsområdeschef James Åberg, 072 590 31 08 eller Konsultchef Tiodora Salman, 076 677 24 72 För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iris Hadar AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 19 april 2024

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024