Vi söker en driven HR-administratör

Vi söker en driven HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven HR-administratör som vill vara med att skapa framtidens HR-support!
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad administratör som vill vara med och utveckla hur HR stöttar Scanias verksamhet in i framtiden. Rollen innefattar omväxlande och utmanande administrativa arbetsuppgifter, där du får ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri.
Vi på People Business Service & Support är mitt inne i en förändringsresa där vi nyligen har implementerat ett nytt globalt HR-system Success Factors (SAP) samt sedan knappt ett år tillbaka ärendehanteringssystemet ServiceNow, båda tekniska verktyg som hjälper oss i resan mot en modern och automatiserad HR-support.
Dina arbetsuppgifter
Vårt huvudsakliga uppdrag är att administrera Scanias gemensamma HR-processer. Det dagliga arbetet består främst av att ansvara för administration gällande nyanställning, förändringar under pågående anställning och avslut av anställning.
I rollen som HR-administratör arbetar du med att ge ett kvalificerat stöd till såväl chefer som medarbetare samt HR Business Partners och HR Managers. Du kommer att arbeta både självständigt och i team för att ge rätt support. Du kommer också att ha ett nära samarbete med våra systeravdelningar, tex HR Service Center, Payroll m.fl.
Vidare kommer du att få möjlighet att kombinera arbetet i den dagliga HR-administrationen med delaktighet i förbättringsarbete och olika projekt som vi driver på avdelningen.
Din profil
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen från personalvetarprogram eller ekonomiprogram. Utöver relevant utbildning behöver du ha ca 2 års erfarenhet av HR-administration inom en service- och support funktion.
Meriterande är erfarenhet av att arbeta i ett stort HR-system (helst SAP/Success Factors) samt vana av att arbeta i ärendehanteringssystem t ex ServiceNow. Vidare är intresse för olika systemlösningar samt projektledarerfarenhet meriterande.
Vi ser att du:
· har god förmåga att använda IS/IT-administrativa system för att kunna ge rätt support och förbättra effektiviteten i det dagliga arbetet.
· god kunskap i att arbeta i MS Office 365 (Excel i synnerhet).
· är utåtriktad med god drivkraft och initiativförmåga.
· är noggrann och har en god planeringsförmåga. Du prioriterar utifrån det som är verksamhetskritiskt och arbetar flexibelt för att skapa kundnytta.
· kan kommunicera muntligt och skriftligt både på svenska och engelska.
· tar ansvar att säkerställa att vårt arbete bedrivs utifrån kvalitet. Du har ett intresse av utveckling och förbättring av metoder och arbetssätt.



Ytterligare information
För mer information om tjänsten kontakta Carin Magnusson, Talent Acquisition Specialist på carin.magnusson@scania.com
Ansökan
Välkommen med din ansökan (innehållande CV och brev) senast 23-11-30. Vi hanterar ansökningar löpande.
#Li-hybrid

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024