OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som värderar bra kundbemötande och teamarbete?
Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla arbetet kring hur HR ska stötta Scanias verksamhet in i framtiden!
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi är på en förändringsresa mot digitalisering, elektrifiering och automation – en resa som förutsätter ett starkt, effektivt och verksamhetscentrerat HR-stöd.
Denna tjänst är en del av HR Service Center vilket innebär att vara en första kontaktpunkt för Scanias generella HR frågor. Vi samarbetar med många av våra olika funktioner inom People & Culture och vi ingår även i Scanias centrala People & Cultureorganisation.
Som HR generalist bidrar du till att våra chefer och medarbetare får ett professionellt HR-stöd. Du är ansiktet utåt och du tar emot frågor från medarbetare, chefer och lokal HR. Som ett led i det kommer du att vara en viktig del i uppbyggnaden av hur Scania arbetar med HR-support!
Arbetsuppgifter
Inom HR Service Center kommer du som HR-generalist på ett professionellt sätt att ge råd och support till chefer, medarbetare & HR på Scania i Sverige. Vi svarar på frågor via telefon och e-mail kopplat till HR-relaterade områden; t.ex. medarbetares anställning, lön och ersättning, beskrivning av processer och tillvägagångssätt, tolkning av avtal, regelverk och policys samt stöd i HR-system. Du arbetar också i olika projekt och med och utveckla nya processer och standarder i takt med att vi moderniserar och digitaliserar HR-supporten inom Scania för att på bästa sätt bidra till verksamheten.
Rollen kräver att du ska du ha hög kunskap om Scanias HR´s processer och en mycket hög servicegrad så att kunderna upplever att det är enkelt att kontakta HR Service Center och att de alltid har nära till snabb information med hög kvalitet.
Din profil
• Vi ser att du har en utbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom HR
• Vi ser gärna att du arbetat i en serviceorganisation eller i en serviceinriktad roll
• Vi förutsätter att du är duktig på kommunikation och samt att du har en hög pedagogisk förmåga
• Du har kompetens inom HR-områdets processer och IT-system. Har du arbetat med Service Now och/eller Success Factors är det meriterande
• Du har mycket god förmåga att använda IS/IT-administrativa system för att kunna ge rätt support och förbättra effektiviteten i det dagliga arbetet
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av förändringsarbete och är van vid ett högt tempo.
Som person är du positiv och engagerad och har en ”can do attitude”. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta, du sprider härlig energi och peppar dina kollegor. Service kommer naturligt för dig, du är lyhörd och har förmågan att snabbt fånga upp kundens behov. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har förmågan att prioritera och växla fokus utifrån kundens behov.
Vi brinner för att ge service i världsklass genom engagemang och med full energi alltid anta de utmaningar som dyker upp. Målet är att tillsammans utveckla, digitalisera och effektivisera verksamheten genom att naturligt jobba med förbättringar som en del av vårt arbetssätt. Hoppas du vill jobba med oss!
Ytterligare information
Kontakta gärna Jeanette Ericsson, Manager HR Service Center för mer information om tjänsten, jeanette.ericsson@scania.com
Eller Carin Magnusson, Talent Acquisition Specialist, carin.magnusson@scania.com
Denna tjänst kan komma att omfattas av bakgrundskontroll.
Ansökan
Välkommen med din ansökan,personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg. senast 2023-08-14.
Urval och intervjuer kommer att ske från och med vecka 33.
#Li-hybrid
Jobb id: 20233865