OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven receptionist Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.3 miljoner människor jobb under ett år.Våra verksamhets-områden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.Vi söker en receptionist/assistent för placering hos en av våra kunder i träindustribranschen.Du kommer att ha en administrativ roll där du gör allt från att svara i telefon, ta emot transporter, göra avläsningar på gods, tillverka etiketter, kontrollera ordernummer och transportdokumentera. Du som söker bör ha ekonomisk utbildning på gymnasienivå och ha viss fallenhet för matematik, dock ingen avancerad.Har du tidigare arbetat med transporter eller som receptionist är detta meriterande.Då du kommer ha mycket kontakt med utländska chaufförer både via telefon och vid avlastningar är det ett krav att du talar engelska och tyska.Kan du andra språk utöver detta, ex. spanska, franska eller italienska, är detta mycket meriterande.För att klara av arbetet bör du ha goda kunskaper i word och excell.Som person tror vi att du är en noggrann person som tycker om att ha ansvarstagande arbetsuppgifter.Du bör vara en person med skinn på näsan och som inte är rädd för att få lite skit under naglarna.Då arbetet innefattar diverse olika uppgifter krävs det att du är flexibel och beredd på att hugga i där det behövs.För övrigt tror vi att du är en pigg, framåt och utåtriktad person som tycker om att ha mycket kontakt med människor.Du kommer att vara anställd på Adecco och hyras ut till vår kund i Växjö i ca 8 månader.Fungerar arbetet bra mellan dig och kunden och behovet av personal kvarstår har du därefter goda chanser att bli anställd på företaget. Arbetet är på heltid måndag till fredag med start i slutet av april.Troligvis arbetar du 7-16 Låter detta intressant?Sök tjänsten omgående då urval sker löpande.