OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energimyndigheten arbetar inom olika samhällssektorer för att skapa villkoren för en effektiv och hållbar energianvändning och en kostnadseffektiv svensk energiförsörjning.
Vi söker en driven utredare!
Du kommer att vara myndighetens ärende- och dokumenthanteringsspecialist.Det innebär bl.a. att samordna och driva arbetet med att ta fram ett nytt ärende- och dokumenthanteringsstöd för att handlägga myndighetens ärenden.Arbetet sker i projektform där du är projektledare och ansvarar för införandet och den fortsatta förvaltningen.
Du håller ihop arbetet med e-förvaltning, utreder och stimulerar till att utveckla myndighetens elektroniska hantering inklusive e-arkiv.
Du kommer även att hålla samman avdelningens verksamhetsplanerings- och uppföljningsarbete samt genomföra utredningar inom framförallt det förvaltningspolitiska området.Du medverkar också i och ansvarar för viss intern utbildning och information.
Detta är en helt nyinrättad befattning och är direkt underställd avdelningschefen.
Din profil
Du har akademisk examen på lägst kandidatnivå, inom offentlig förvaltning, t ex statsvetare, arkiv och dokumentation, jurist, ekonom eller annan lämplig utbildning.Du har erfarenhet av projektledning och gärna även av systemförvaltning ur användarperspektiv.Vi vill att du har god kunskap om och erfarenhet av offentlig, gärna statlig förvaltning och de regelverk som styr kraven på offentlighet och sekretess.
Som person är du öppen, prestigelös och kommunikativ samt tydligt intresserad av utvecklingsarbete.Med eget driv arbetar du strukturerat och samarbetsinriktat med god förmåga att uttrycka dig likväl muntligt och skriftligt.
Provanställning om 6 månader kan bli aktuellt.
Sista ansökningsdag är den 18 oktober 2010.
Information lämnas av
Fackliga representanter