OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Container tjänst fortsätter sin tillväxtresa och står nu inför intressanta utmaningar. Med det behöver vi förstärka vår ekonomifunktion med ekonomiassistent . Tjänsten utgår från Länna alternativt Sollentuna där vi har våra kontor. Rollen kräver dokumenterad erfarenhet från hantering av leverantörskontra, löpande bokföring och avstämning och kundreskontra. Hos oss är det mycket korta vägar från ekonomi till slutkund och försäljning vilket gör att ax till limpa är påtaglig hela tiden. Erfarenhet från Briljant Ekonomi är meriterande.
Om verksamheten
Vår affärsidé är att vara bäst på att hyra ut och sälja förcontainers och vägprodukter för byggrelaterad verksamhet. Det gör vi från våra depåer i Stockholm Länna, Kappetorp Sollentuna och Göteborg. I våra två verkstäder svetsar vi, snickrar och målar för att kunna leverera skräddarsydda containrar och säkra vägprodukter. Containertjänst är ett familjeföretag i andra generationen och jobbar med att skapa en stolt organisation, där vi är stolta över vilka vi är och vad vi presterar. Vi tror att det smittar av sig på våra kunder som då får trygghet för oss som partner. Vi räknar med att växa minst 25% de närmaste åren vilket gör att vi sätter ett högt värde på tjänsten och att rätt person får dela vår vardag och framgång.
Mer om tjänsten
För att trivas i din roll på vår ekonomiavdelning ser vi att du är trygg i din kunskap och en person som ser det som en självklarhet att arbeta strukturerat. I de dagliga arbetsuppgifterna ingår scanning, kontering och återrapportering. Även återbetalning och inlösning av inbetalningsfiler, viss fakturering, uppföljning och avstämning samt lönehantering. Rollen kräver att du förstår det ansvar som krävs av dig där du är en viktig del för vår hantering av ekonomin. I tjänsten finns det andra inspirerande arbetsuppgifter att ta del av för att stödja organisationen. En bra erfarenhet från Excel och löpande bokföring är ett krav.
Din profil
Som person trivs du i en organiserad miljö med ett dagligt tempo som ger dig en stark känsla av närvaro i verksamheten. Det som krävs av dig för att lyckas på vår ekonomiavdelning är en tydlig noggrannhet och ingen tvekan över att du tar ditt största ansvar med dina arbetsuppgifter. Om du har erfarenhet från HR frågor eller personalansvar så ser vi positivt på det. I rollen är man nära affären och dess ägare. Du kommunicerar obehindrat och moget i både tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi ser att du har relevant utbildning för att vara trygg och säker i arbetet.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringskonsult Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09