OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund som är marknadsledande i sin bransch söker vi nu en duktig Personaladministratör. Som personaladministratör ansvarar du för rehabiliteringsfrågor som framför allt gäller företagets kollektivpersonal och i viss mån tjänstemän.I dina arbetsuppgifter ingår rehabiliteringsmöten med medarbetare, chefer och andra externa aktörer som exempelvis försäkringskassa och företagshälsovård.Du ansvarar för rehabiliteringsrapportering, arbetsskadeanmälningar och den administration som hör till detta.Vidare utgör du ett stöd till cheferna i rehabiliteringsärenden och även övriga HR-frågor. Vi söker dig med PA-utbildning eller motsvarande kunskaper och erfarenheter.Du har minst några års erfarenhet från personaladministrativt arbete med fokus på rehabilitering.Har du insyn i och erfarenhet från försäkringskassan är det meriterande. Du är lyhörd och har förmåga att anpassa dig till olika situationer och personer.Du är noggrann, strukturerad och har förmåga att planera ditt arbete väl.Då arbetet kräver många kontakter såväl internt som externt är det viktigt att du kan kommunicera tydligt båda i tal och skrift, samt att du är samarbetsorienterad.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Adecco Office & HR strävar hela tiden efter att få vara en viktig del av dit professionella yrkesliv.Detta sker bland annat genom utbildning, karriärutveckling, kamratskap och nätverksbyggande.För att attrahera och behålla duktiga medarbetare är det viktigt för oss att fokusera på utveckling, men också på att kunna erbjuda dig fördelaktiga och trygga villkor.Vi vet att om det går bra för dig, går det bra för våra kunder och därmed också för Adecco Office & HR Låter det intressant?